duminică, 6 decembrie 2015

Tort cu ciocolata si visine


In week-end Alex a vrut un tort cu ciocolata, de fapt mi-a dat toate indicatiile. Sa aiba trei blaturi (mie mi-au iesit 4 :D), crema de ciocolata cu visine si glazura de ciocolata. I-am respectat cerintele si i-am facut un tortulet asa cu si-a dorit.

Blat:
-6 oua
-6 linguri zahar
-2 linguri ulei
-1 lingura apa
-6 linguri faina
-2 linguri cacao
-1 plic praf de copt

Ouale se separe si albusurile se bat spuma. Galbenusurile se amesteca cu zaharul, apa si uleiul si se mixeaza pana se albesc si isi dubleaza volumulsi zaharul se topeste. Faina se amesteca cu cacao si praful de copt si se adauga peste galbenusurile spumate. Se omogenizeaza, apoi se lasa mixerul deoparte si se adauga albusurile spuma amestecand cu o lingura de lemn de jos in sus, astfel incat sa nu se lase compozitia. Amestecul se toarna int-o forma de tort detasabila cu diametru 20 cm si se coace blatul 35-40 minute, sau se face testul cu scobitoarea. Dupa racire sa taie in 4 foi.

Mousse de ciocolata
-300 g ciocolata neagra
-600 ml frisca lichida
-1 plic gelatina
-3 linguri apa rece
 +
-250 g visine

Gelatina se hidrateaza in putina apa.
Intr-un vas, pe bain marie se pun 300 ml frisca si ciocolata rupta si se amesteca pana se topeste ciocolata, Se adauga gelatina hidratata. Se amesteca pana se dizolva gelatina, se ia vasul deoparte si cand crema s-a racit putin, se adauga 300 ml frisca batuta.
 
Glazura oglinda
  -150 g zahar
-50 g cacao
-115 ml apa
-5 g gelatina
-100 ml frisca lichida

Se amesteca zaharul cu cacao apoi se adauga frisca si apa din care vom lua o lingura pentru a hidrata gelatina. Se pun pe foc amestecand continuu timp de 10 minute. Se strecoara pentru a nu mai avea nici un bulgare de cacao si se adauga gelatina . Se lasa sa se raceasca putin, apoi se trece la glazurarea tortului. Eu am pus tortul pe un gratar, gratarul peste o cratita mare in care sa se scurga surplusul de glazura. Turnam cu polonicul pe mijlocul tortului si lasam sa curga singura. Dupa care colectam toata glazura din cratita mare si turnam din nou. Repetam operatiunea pana nu mai ramane glazura. Eu am glazurat de 2 ori. Nu mi-a iesit perfecta, nici nu era nevoie pentru ca tortul a fost facut pentru noi asa ca nu m-am strofocat foarte tare. :P

Asamblare:
 Pe un platou sau o farfurie se aseaza inelul formei de tort, se pune primul blat, crema, peste crema se adauga visine, apoi se pune urmatorul blat si tot asa pana la ultimul blat, ultimul strat fiind de crema, apoi se pune tortul in frigider pentru 2 ore, dupa care se scoate inelul si se glazureaza tortul. Se orneaza dupa preferinta.





2 comentarii:

  1. Multumesc Cristina. Si mie mi-e dor sa fac niste torturi frumoase, doar ca bebelusa imi ocupa 90%din timp, asa ca mai astept sa creasca apoi sper sa-mi reiau pasiunea.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.