miercuri, 18 mai 2016

Spuma de capsuni


Spuma de capsuni face parte din categoria deserturilor copilariei. Mama ne facea spume din diferite fructe (capsuni, visine, zmeura) si tare ne mai placea. Ce-i drept pe vremea aceea nu se gasea mare lucru prin magazine, de frisca nici nu putea fi vorba si atunci se apela la aceasta "frisca falsa" din bezea. Eu am facut de aceasta data o bezea oparita, pentru ca e mai sigura decat albusul crud. 

Ingrediente:
-2 albusuri
-110 g zahar
-50 ml apa
-250 g capsuni

Apa se pune la fiert impreuna cu zaharul, pentru 5 minute, timp in care zaharul se topeste si siropul incepe sa se ingroase. Albusurile se bat spuma, apoi in fir subtire se toarna siropul fierbinte. Aici va va ajuta un mixer cu stativ sau putina indemanare. :D Eu am ales varianta a doua, pentru ca mixerul cu stativ sta frumusel in cutie . :P Asadar, cu o mana tinem mixerul si batem spuma si cu cealalta turnam siropul fierbinte, batand in continuare pana rezulta o spuma ferma si lucioasa.


Capsunele se pun intr-un bol si se zdrobesc cu mixerul vertical. Sosul de capsuni se toarna peste bezea si se bate pana cand se omogenizeaza si spuma e ferma. Din sosul de capsuni am pastrat cam o lingura pe care am folosit-o la ornat.


Se pune spuma in boluri, se pot adauga bucati de capsuni si se decoreaza cu frunzulite de menta si sosul ramas. Se serveste rece. 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.