duminică, 10 august 2014

Prajitura cu prune si crema de vanilie



-5 oua
-250 g zahar
-250 g faina
-1 praf de copt
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
-3 linguri apa clocotita
-3 linguri ulei
-300 g prune
-1 piersica (optional)
-1 lingurita cacao

Albusurile se bat spuma. Se adauga apoi alternativ zaharul si apa clocotita si se bat in continuare pana se topeste zaharul. Se adauga uleiul si galbenusurile, apoi se lasa mixerul deoparte si se adauga faina amestecata cu praful de copt si coaja rasa de lamaie. Se amesteca usor cu o lingura, de jos in sus pana se omogenizeaza, apoi se toarna 2/3 din compozitie intr-o tava (20/30) tapetata cu hartie de copt. Restul de compozitie se amesteca cu cacao apoi se toarna deasupra. Se pun prunele taiate in sferturi si piersica in cubulete si se pune tava in cuptorul preincalzit, la foc mic timp de 35 minute. Cand e gata, se lasa sa se raceasca, apoi se pune deasupra crema de vanilie si se orneaza cu ciocolata topita.

Crema:
-4 oua
-180 g zahar
-500 ml lapte
-80 g faina
-2 plicuri zahar vanilat/1 pastaie de vanilie
-1 plic gelatina
-150 ml frisca lichida 
 
Mai intai se hidrateaza gelatina in putina apa. Se pune laptele la fiert cu pastaia de vanilie . Ouale se bat cu zaharul si faina pana se spumeaza. Se toarna laptele fierbinte peste oua, se amesteca bine, apoi se fierbe crema pana se ingroasa ca o budinca.In crema fierbinte se adauga gelatina hidratata si se amesteca bine. Se lasa crema sa se raceasca apoi se amesteca cu frisca batuta. Se pune crema peste prajitura, se da la frigider o ora timp in care se va intari suficient, apoi se glazureaza.
 Pentru glazura, am topit 80 g ciocolata neagra, am adaugat doua linguri lapte , am amestecat bine apoi am turnat ciocolata intr-o punga careia i-am taiat un colt si am desenat un grilaj pe prajitura. 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.