sâmbătă, 27 octombrie 2012

Snickers bars



Chiar daca pozele nu sunt foarte graitoare, va asigur ca e una din cele mai bune prajituri , chit ca e o adevarata bomba calorica. Nuci, arahide, caramel, ciocolata. Suficient cat sa va conving? 
Reteta am luat-o de pe Bucataras, insa am modificat-o foarte putin.
Din cantitatile date, va iesi o prajitura potrivita pentru o tava 20/30.

Pentru blat 
-7 albusuri
-7 linguri zahar
-200 g nuca prajita si macinata
-4 linguri faina
-1 lingurita praf de copt

Pentru glazura 1: 
-200 g ciocolata cu lapte 
-3 linguri frisca lichida

Pentru crema caramel:
-12 linguri zahar
-200 g unt
-7 galbenusuri
-200 g arahide nesarate prajite (eu am pus 150 arahide si 50 g nuci)

Pentru glazura 2:
-200 g ciocolata amaruie 
 -4 linguri frisca lichida

Se separa ouale si se pun galbenusurile deoparte intr-un bol. Separat se bat albusurile spuma, se adauga zaharul si se bat in continuare pana se topeste zaharul. Se adauga apoi nuca macinata si faina amestecata cu praful de copt. Se amesteca usor cu o paleta de jos in sus, apoi se pune compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si se coace blatul. Cand e gata, se lasa sa se raceasca pe un gratar, apoi se pune peste blat glazura obtinuta din ciocolata cu lapte. Se poate folosi si ciocolata alba, pentru un plus de culoare.

Pentru crema se caramelizeaza 10 linguri zahar. Cand zaharul sa topit si caramelizat, se adauga untul si se lasa sa fiarba la foc mic pana se dizolva zaharul caramelizat. Se adauga apoi galbenusurile amestecata cu 2 linguri de zahar si arahidele prajite. Atentie, aici se lucreaza foarte rapid , pentru ca altfel riscam sa se faca galbenusurile omleta :) .Se fierbe crema pana se ingroasa, apoi se lasa sa se raceasca de tot si se pune peste blatul glazurat. Dupa ce crema s-a intarit, se toarna peste ea si glazura de ciocolata amaruie. Prajitura se tine in frigider minim 2 ore (asta daca nu va bat musafirii la usa), apoi se taie in bucati dreptunghiulare si se serveste cu mare pofta. Atentie la nr. de calorii. :)






18 comentarii:

  1. Nu-s graitoare pozele??? Arata minunat draga mea, de cum am vazut-o mi-a placut! Vreau si eu o bucatica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc draga mea. Cu mare drag. Ce pot sa spun e c o portie e mult prea putina.

      Ștergere
  2. Arata atat de bine ca iti vine sa mananci din poze sincer.Bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Rocsy. Pai numai din poze o mai poti manca. :) Din frigider a disparut ca prin farmec. :)

      Ștergere
  3. vai cum arata!!! nu stiu cine s-ar putea abtine de la o asa felie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca nimeni nu se poate abtine. Cel putin nu iubitorii de caramel si ciocolata. :)

      Ștergere
  4. Mmm, ce bine arata!!!As manca toata tavita:)))Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Licuta. Cu greu te poti abtine sa nu mananci toata tavita. :)
      Pup si eu.

      Ștergere
  5. Foarte buna prajitura,desi sunt cativa ani buni de cand nu am facut-o,poate de sarbatori,reteta mea este coacerea blatului pe o foaie de napolitana,in rest la fel,,,,,,,gustoasa rau!!!!!!felicitari pentru tot!!!!!imi place la tine in bucatarie!!!mai vin.

    RăspundețiȘtergere
  6. Y tanto que es una bomba de relojería, je, je, pero tiene que estar deliciosa, yo ya estoy babeando pensando lo rica que tiene que estar. Saludos

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-ai facut pofta cu pozele tale :) Cu prima ocazie am sa incerc reteta, cred ca e o prajitura super buna !

    RăspundețiȘtergere
  8. E un deliciu absolut. Te sfatuiesc sa incerci reteta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Of, de cand am salvata reteta asta, e mortala!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. o nebunie delicoasa!!!super prajitura Criss, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  11. Bună,ce dimensiuni are tava in care o faci?arata minunat

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Flori. La inceputul postarii e mentionata si dimensiunea tavii, 20/30.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.