sâmbătă, 7 octombrie 2017

Skolebrød


Skolebrod este un desert norvegian, care inseamna de fapt "painea scolarului", se gaseste in toate patiseriile din Norvegia si se pune in pachetele scolarilor. Este compus dintr-un aluat dulce, asemanator celui de cozonac, o crema de vanilie, o glazura de zahar si fulgi de cocos.  Simplu si delicios. Reteta am gasit-o pe un blog cu retete in limba spaniola si am respectat-o aproape in totalitate. Spun aproape, pentru ca eu nu am pus atat de mult cardamom, am pus doar un varf de cutit pentru ca imi era teama ca se va simti prea tare si n-o sa ne placa. Si, din nou am folosit masina de paine, n-am stat sa framant aluatul. 

Ingrediente, pentru 8 bucati:
(am sa scriu reteta originala, dar eu am mai umblat pe la cantitati si am facut 12 bucati)
-170 ml lapte
-25 g unt nesarat
-295 g faina
-40 g zahar
-3/4 lingurita cardamom pudra
-1/4 lingurita sare (eu n-am pus sare)
-2 g drojdie uscata 
-1/2 ou batut
-coaja rasa de la 1/2 lamaie (nu prevede reteta, dar eu am pus)

Intr0un bol se pun toate ingredientele uscate (faina, zahar, drojdie, cardamom). Laptele se incalzeste putin, se amesteca cu untul , oul batut, vanilia si coaja de lamaie. Se toarna lichidul peste ingredientele uscate si cu ajutorul unei spatule, se omogenizeaza. (Aici eu cum am citit rapid reteta, am crezut ca trebuie framantat aluatul si de asta am si pus ingredientele in masina de paine. Si cum eu am pus un plic intreg de drojdie si am mai si programat masina sa framante, aluatul meu a crescut, de asta painicile mele au iesit mai pufoase decat cele originale.)
Cum spuneam mai sus, ingredientele se amesteca pana se omogenizeaza si rezulta un aluat compact si elastic. Vasul se acopera cu folie si se lasa cam 2 ore si jumatate la temperatura camerei, pana isi dubleaza volumul. Apoi se imparte in 8 bucati egale, din care se fac o bile, care pe mijloc se apasa cu degetul, sa se formeze un "crater" in care se va pune crema de vanilie.

Crema de vanilie
-250 ml lapte
-1 lingurita extract de vanilie
-60 g zahar
-2 galbenusuri
-1, 1/2 lingura faina
-1, 1/2 lingura amidon

Se amesteca toate ingredientele cu grija, sa nu se formeze cocoloase si se fierbe crema, pana cand se ingroasa ca o budinca. Crema se pune intr-un posh si se umple orificiile din aluat, apoi se pune tava la cuptor pentru aproximativ 40 minute.

Glazura:
-100 g zahar pudra
-1 lingura si jumatate apa

Se amesteca apa cu zaharul pudra, apoi cu ajutorul linguritei, se glazureaza painicile, dupa ce s-au racit. Peste glazura se presara fulgi de cocos. 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.