duminică, 7 septembrie 2014

Placinta ruseasca cu branza



Retetele simple si rapide sunt cele mai bune, mai ales cand n-ai timp si chef sa stai prea mult in bucatarie, dar iti doresti totusi un desert pentru o duminica in familie. Am vazut aceasta reteta mai intai la Gaby_d pe Bucataras, reteta care a fost rapid preluata de multe "Bucatarase". Dupa cum se vede, a ajuns si la mine. :)

Ingrediente:
-500 g branza de vaci
-3 oua
-4 linguri zahar
-3 linguri gris
-5 linguri smantana
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
-50 g stafide
(Dupa parerea mea ar merge si o lingurita de praf de copt, asa ca data viitoare am sa pun.)

Stafidele se pun la inmuiat in apa calda. Intr-un bol se amesteca grisul cu smantana si se lasa 30 minute deoparte.
Branza se paseaza printr-o sita, daca nu e suficient de fina si cremoasa, sau se paseaza cu blenderul.
Intr-un bol de mixer se pun ouale cu zaharul si zaharul vanilat si se spumeaza pana cand isi dubleaza volumul si zaharul se topeste.Peste oua se adauga branza, smantana cu grisul, coaja de lamaie si stafidele. Se amesteca pana se omogenizeaza compozitia, apoi se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Aici va sfatuiesc sa alegeti o tava mai mica, eu am folosit o tava 20/30 si prajitura a iesit destul de joasa. Ar fi fost mai frumoasa intr-o forma de tort si mi-ar fi iesit ca un cheesecake.
Se coace 40 minute, dupa care se lasa sa se raceasca, se pudreaza cu zahar si se serveste cu smantana. Eu am adaugat si o lingura de Dulceata fina din fructe de soc , cu care merge de minune. Sau puteti folosi un sos de fructe de padure.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.