sâmbătă, 21 iulie 2012

Iahnie de fasole cu costita


Incep prin a va spune ca fasolea nu e nici pe departe una din mancarurile mele preferate. Insa intr-una din zile la mare mi-am luat o portie de iahnie de fasole cu costita . Si asta pentru ca tot la mare fiind anu trecut, am mancat cea mai buna iahnie de fasole si cea mai buna varza calita. Se pare ca in zona aceea se foloseste foarte mult mararul care da un gust deosebit mancarurilor. Eu am inceput doar de vreo 3-4 ani sa folosesc mai des mararul, pentru ca la mama acasa nu se prea folosea . Asa ca de aceasta data n-am mai adugat la fasole foi de dafin cum stiam de acasa ci marar.  Si uite asa am facut cea mai buna iahnie de fasole (cel putin asa mi s-a spus :D)

-500 g fasole
-3 cepe
-1 ardei gras
-2 morcovi
-2 rosii mari sau 3 mai mici
-cimbru
-marar
-sare, piper, delikat

Reteta nu e o filosofie, insa e bine sa respectam intotdeauna o regula cand gatim fasolea. Ea se fierbe, se achimba apa, se fierbe din nou. Se repeta acest procedeu de 3 ori. Astfel fasolea devine mult mai usoara la stomac in sensul ca nu mai baloneaza .
Se caleste ceapa si ardeiul in foarte putin ulei, doar cat sa nu se prinda de vas. Se adauga apa, se pun bucatile de costita (scarita) afumata si se lasa sa fiarba. Cand carnea e pe jumatate fiarta se adauga fasolea si se fierb impreuna. Se adauga morcovii taiati rondele, rosiile decojite si taiate cubulete, sare, piper, obligatoriu cimbru si marar.




2 comentarii:

  1. Tot as manca din farfurie,imi place foooooarte mult fasolea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare bine arata... Eu sunt innebunita dupa mancarurile astea "scazute" adica sa nu aiba lichid mai deloc... AM facut si eu fasole cu siolan afumat week-end-ul trecut, dar sotul mi-a dat comanda clara: sa aiba lichid... deci m-am executat... Asa ca poza mancarii tale este pe gustul meu!....
    Duminica placuta sa ai!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.