marți, 5 septembrie 2017

Minivacanta la Sinaia


Week-endul trecut am fost la Sinaia. De mult ne doream sa vizitam Pelesul si in sfarsit am ajuns si acolo. Am petrecut trei zile frumoase si calduroase in ultimul week-end de vara. Am ales hotelul Stavilar, in aceasta minivacanta, o alegere mai mult decat fericita, spun eu. Hotelul, micut si cochet, seamana cu un castel aflat in mijlocul padurii, pe malul unui parau. Se afla pe domeniul regal, pe aleea care duce la Peles. De fapt a fost o anexa a Pelesului, am inteles ca acolo ar fi fost magazia de lemne a castelului. :) Camerele confortabile, spatioase si curate, personalul de nota 10 si mancarea buna te fac sa iti doresti negresit sa te intorci cat mai repede acolo. Cu siguranta si noi ne vom intoarce cu mare drag, probabil anul viitor. 
Daca e ceva ce m-a impresionat cu adevarat in Sinaia, e curatenia exemplara pe care n-am intalnit-o din pacate nicaieri in tara. Totul arata curat si ingrijit, nu vezi cladiri lasate in paragina, arata exact cum trebuie sa arata o statiune europeana, foarte apreciata de turistii straini. Iar Pelesul...e ceva de vis, de poveste, ceva aproape ireal de frumos. Cred ca poate fi numit cu usurinta drept una dintre minunile lumii. Cand pasesti in interiorul palatului, parca te astepti sa te intampine cu demnitatea-i caracteristica, regele Carol I. Nu sunt o persoana pasionata de istorie in general, ba chiar pot spune ca istoria, ca si materie, nu mi-a placut niciodata in scoala. Dar , istoria regalitatii din Romania mi se pare fascinanta. Sunt o fana a Casei Regale a Romaniei si excursia la Peles e un vis implinit. Am vizitat si castelul Pelisor, castelul Reginei Maria a Romaniei. Absolut superb si acesta, desi, nici pe departe la fel de grandios ca Pelesul.
Pentru cei interesati, taxa de intrate la castelul Pelisor, este de 30 lei/persoana. Elevii si studentii au gratuitate pe perioada vacantei. La Peles, taxa e tot 30 lei/persoana pentru turistii care viziteaza doar parterul. Pentru cei care doresc sa viziteze si etajul I, taxa e 60 lei. In ambele castele se percepe taxa pentru fotografiat, 35 lei. Eu am facut cateva poze cu telefonul, dar mi s-a atras atentia ca si pentru pozat cu telefonul, taxa de 35 lei e valabila, asa ca am renuntat si nu am mai facut alte poze. Mi se pare exagerat, din moment ce platesc o taxa destul de mare la intrare, sa nu pot face cateva poze pentru mine doar, ca nu le fac pentru a fi comercializate. In fine...In prima zi cand ne-am dus la Peles si am vazut coada uriasa la casa de bilete, ne-am cam descurajat si am facut cale intoarsa si am intrat doar la Pelisor. Si surpriza, acolo nu era nimeni la rand la bilete si se puteau cumpara bilete si pentru intrarea la Peles. Asa ca a doua zi ne-am dus direct la Pelisor si am cumparat bilete pentru Peles, fara sa mai stam la rand. :D










Papanasi foarte buni, la Stavilar


Parcul foarte frumos si relaxant, din centrul orasului Sinaia

















Cateva imagini din interiorul Pelesului, unde puteti vedea sala armelor, o parte din cabinetul regelui si o parte din sala oficiala, unde regele isi primea invitatii. Din pacate n-am putut poza biblioteca superba,  salonul maur, salonul turcesc, deosebit de frumoase. 




















Castelul Pelisor



























2 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.