sâmbătă, 17 ianuarie 2015

Tort Kilimanjaro



Zilele trecute am vazut acest tort la o prietena de pe facebook, la draguta de Kock Iolanda si mi-a atras atentia aspectul, asa ca azi l-am facut si eu. Ea a facut o crema cu budinca de vanilie si frisca, dar eu am facut o alta crema, cu branza, smantana si frisca lichida pentru ca mi s-a parut ca se potriveste mai bine. Dar e chestiune de gusturi.  Pot sa va spun ca daca vreti un tort rapid si delicios cu care sa-i impresionati pe cei dragi, sa-l faceti negresit, pentru ca va fi cu siguranta pe placul tuturor. 

Blat:
-5 oua
-6 linguri zahar
-1 lingura apa
-1 lingura ulei
-3 linguri cacao
-4 linguri faina
-1 praf de copt

Crema:
-300 g branza de vaci
-250 g smantana 25% grasime
-400 ml frisca lichida
-4 linguri zahar pudra (sau dupa gust)
-1 plic gelatina
-piersici din compot, taiate cubulete

|Pentru blat, se separa ouale si albusurile se bat spuma.  Galbenusurile se amesteca cu zaharul, apa si uleiul si se spumeaza pana isi dubleaza volumul si se topeste zaharul. Se adauga faina amestecata cu cacao si praful de copt si se amesteca, apoi se lasa mixerul deoparte si se adauga albusurile, amestecand usor cu lingura de sus in jos. Compozitia se toarna in forma de tort tapetata cu hartie de copt. Se coace blatul 35-40 minute. Se lasa blatul sa se raceasca, apoi se taie in doua. Foaia de deasupra se taie in 16 felii. (Imi pare rau ca n-am avut timp sa fac poze si cu etapele.)

Pentru crema, mai intai se hidrateaza gelatina in zeama de la compot. Intr-un bol se amesteca branza cu smantana si zaharul si se bate cu mixerul pana se omogenizeaza. Separat se bate frisca lichida pana se intareste, apoi se adauga crema de branza si se amesteca. Se adauga si cubuletele de fructe (piersici din compot in cazul meu, dar voi puteti pune orice va place).Se incalzeste gelatina cat sa se dizolve, dar atentie, nu trebuie sa fiarba, doar sa se incalzeasca cat sa se dizolve, apoi asa calduta se adauga in crema si se amesteca repede.

Pe un platou se pune primul blat si se insiropeaza bine cu zeama de la compotul de piersici. Se pune apoi crema dandu-i o forma de cupola. De jur imprejur se aseaza feliile din al doilea blat iar deasupra restul de piersici taiate cubulete. Se pune tortul in frigider pentru minim doua ore, dupa care se pudreaza cu putin zahar si se poate felia. E delicios, fin, usor, racoros, nu foarte dulce, deci din partea mea are numai plusuri.
Enjoy!




5 comentarii:

  1. Ciao carissima..fai dei dolci strepitosi ..buonissimi, ma non mi trovo con la quantità che usi tu.
    Ad esempio in questo dolce è misurato tutto a cucchiai, mi sembrano pochi..perchè 4 cucchiai di farina e tre di cacao per 5 uova, l'olio e l'acqua il composto risulterà liquido. Oppure sono in grammi e io quando vado a tradurre me li da in cucchiai?
    Ti sarò grata se mi risponderesti.
    Ti auguro una buona domenica ..
    A presto!!

    RăspundețiȘtergere

  2. Ciao Inco. Ho messo 4 cucchiai di farina, il cacao 3, 5 uova, 6 cucchiai di zucchero, 1 cucchiaio di acqua 1 cucchiaio di olio. La composizione non è molto liquido, è usato come un controsoffitto. Se ti senti troppo fluido, un cucchiaio di farina.
    Vi auguro una buona giornata. (Non so se Google translate tradurre correttamente.)

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, Cristina, la Ioli am vazut tortul prima data si apoi la tine, pe fb. Sper sa-l fac si eu cat de curand ;-) Merci :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Criss75,inteleg ca tu folosesti branza proaspata de vaci pentru acest tort?Merci pt raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Violeta, branza proaspata de vaci. Eu cumpar branza de vaci de Monor (Bistrita), la fel si smantana si lapte pentru ca imi plac mult produsele lor. Branza e cremoasa, fina si deloc acra si mi se pare destul de ieftina, 13 lei/kg.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.