vineri, 14 aprilie 2017

Pasca cu branza si smantana


Am facut si eu pentru prima data pasca cu aluat de cozonac si umplutura delicioasa de branza, smantana, vanilie, stafide, coaja de lamaie. In zona noastra nu se face, sau nu se facea asa ceva, asa ca pana acum nici n-am mancat vreodata acest gen de pasca. Eu intotdeauna am asociat notiunea de pasca cu painea (pasca) aceea evreiasca fara drojdie, facuta doar din faina si apa si care se mai numeste si painea saracilor. Sau, am mai mancat pasca cu branza sarata, facuta cu aluat de paine si pe care o facea mama unei prietene si colege de liceu. Cand imi aducea colega mea pasca facuta de mama ei, mi se parea ceva incredibil de bun. Dar abia de cativa ani, de cand am devenit blogger culinar am aflat ca mai exista si acest fel de pasca. :D Si abia acum, intr-un tarziu, a ajuns pe lista.
Delicioasa! (Cu putin noroc, salvez o bucatica pentru cafeaua de dimineata. :P Desi poate parea ceva complicat de facut, va asigur ca nu e deloc asa, mai ales daca aveti si un ajutor in bucatarie, cum am eu, masina de paine pe care eu o iubesc si care imi face practic toate aluaturile si ma scuteste de framantat.

Ingrediente aluat: 
-450 g faina
-100 g zahar
-150 ml lapte caldut
-2 galbenusuri
-50 g unt topit
-3 linguri ulei
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
-1 plic drojdie uscata dr. oetker

In cuva masinii de paine se introduc ingredientele in aceasta ordine: -laptele, untul topit, uleiul, galbenusurile, zaharul, zaharul vanilat, coaja de lamaie, faina si deasupra drojdia uscata. Se seteaza masina de paine pe programul de framantare si dospire si ea isi va face treaba singura si dupa o ora si jumatate aveti un aluat pufos, crescut.

Umplutura:
-400 g branza de vaci
-200 g smantana
-100 g zahar
-100 g stafide
-2 linguri faina
-3 pua
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
-1 lingura gris (eu n-am pus, dar ar fi trebuit sa pun)

In general la toate prajiturile cu branza, eu folosesc branza Pilos de la Lidl. Dar acum la Lidl nu am gasit nici urma de branza, asa ca am cumparat de la un alt magazin branza vrac si desi nu parea, era putin cam umeda. Mi-am dat seama dupa ce am copt pasca. Ar fi trebuit sa adaug si gris la compozitie, n-am pus, dar data viitoare, pentru siguranta am sa pun.
Intr-un bol amestecam galbenusurile cu zaharul si zaharul vanilat, adaugam branza si smantana, faina si grisul si mixam pana se omogenizeaza. Adaugam stafidele si coaja rasa de lamaie si in final, albusurile batute spuma.

Asamblare si coacere:

Tapetam o forma de tort cu diametru 26 cm, cu hartie de copt. Aluatul crescut il impartim in doua parti. Jumatate o intindem sub forma de cerc si punem in forma de tort. Cealalta jumatate o impartim in doua parti egale si formam doua snururi pe care le impletim si asezam impletitura in tava peste foaia rotunda. Acoperim tava cu un prosop si o mai lasam 20 minute sa creasca aluatul. In mijloc turnam umplutura, ungem marginea impletita cu galbenus de ou amestecat cu putin lapte si coacem pasca aproximativ 50 minute. Dupa 40 minute verificam si daca marginea e prea "bronzata", acoperim cu folie de aluminiu sau hartie de copt si mai coacem inca 10 minute.
Se taie dupa ce se raceste (preferabil a doua zi), dar la noi timpul asta de asteptare e intotdeauna prea mare, la fel si poftele, motiv pentru care am taiat-o dupa vreo 2 ore.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.