sâmbătă, 15 februarie 2014

Tiramisu Dukan



Din nou o reteta Dukan, o prajitura destul de buna. Cam mult spus totusi tiramisu. Probabil cine n-a mancat niciodata un tiramisu adevarat cu mascarpone si frisca naturala ar putea crede ca  e o prajitura buna. Cunoscatorii probabil vor fi dezamagiti si o sa-si dea seama ca de fapt e un fake :D, dar comestibil totusi si care incearca timid sa se apropie de tiramisu cel adevarat. Poze cu etapele nu am pentru ca am facut prajitura vineri seara si la lumina becului pozele imi ies urate rau.Pentru aceasta reteta m-am inspirat de pe blogul Laurei Adamache, insa blatul nu l-am facut dupa reteta ei pentru ca nu aveam lapte praf degresat.

Blat:
-4 oua
-2 linguri rase indulcitor stevia
-2 linguri iaurt Activia 0.1%
-4 linguri amidon
-4 linguri tarate de ovaz fin macinate
-1 plic praf de copt
-1 lingura cafea expresso
-esenta de vanilie

Albusurile se bat spuma, apoi se adauga indulcitorul si se bat pana rezulta o bezea tare si lucioasa. Se adauga apoi galbenusurile amestecate cu iaurtul. Intr-un bol se amesteca amidonul cu taratele macinate (eu le-am dat prin rasnita de cafea si s-au facut ca o faina) si praful de copt. Se toarna prafurile peste oua, se amesteca usor cu o spatula. Se adauga cafeaua si esenta de vanilie. Amestecul se toarna intr-o tava de chec tapetata cu hartie de copt si se coace blatul 30-35 minute. Se scoate apoi si se lasa sa se raceasca dupa care se taie in trei foi.

Sirop:
-150 ml cafea expresso
-1 lingurita indulcitor
-esenta de rom

Crema:
-3 oua
-400 ml lapte + 80 ml
-2 linguri amidon
-2 linguri indulcitor
-1 plic gelatina
-500 g crema fina de branza cu iaurt grecesc (Kaufland)
-esenta de vanilie

Gelatina se hidrateaza in 80 ml lapte. Intr-un vas se pun ouale, indulcitorul, amidonul si se adauga laptele caldut, amestecad sa nu se formeze cocoloase. Se fierbe budinca la foc mic, dupa care se acopera cu o folie (pusa direct pe budinca, pentru a nu se forma pojghita) si se lasa sa se raceasca. Crema de branza se pune intr-un bol, se mixeaza, apoi se adauga budinca racita si se mixeaza bine. Se adauga gelatina topita. 
In tava de chec se pune folie alimentara, se aseaza prima foaie, se insiropeaza si se pune jumatate din crema. Se aseaza a doua foaie, din nou se insiropeaza si se pune toata crema ramasa, apoi a treia foaie insiropata. Se pune tava in frigider . Eu am lasat-o pana a doua zi. 

Decor:
-2 linguri branza de vaci slaba
-2 linguri crema fina de branza cu iaurt 0.2%
-1 lingurita indulcitor
-cacao

Intr-un bol se mixeaza branza cu indulcitorul. Prajitura se rastoarna pe un platou sau o tava si se unge deasupra crema de branza. Cu o furculita se fac dungi sau valuri, apoi se pudreaza cu cacao. Eu am facut niste inimioare din ciocolata neagra, dar numai pentru decor, pentru ca ciocolata din cate stiu nu e permisa.




Un comentariu:

  1. Ai dreptate. Eu nu sunt un fan cafea nici tiramisu pana am tinut dukan si am descoperit o reteta similara insa crema din quark galbenus albusuri batute bine si gelatina. Dupa dukan am gustat in cofetarii tiramisu dar ... nici una nu a fost mai buna ca si reteta dukan. Daca vrei sa incerci o alta reteta iti recomand tiramisu de maria martinez. Cred ca are si video pe youtube. Secretul dupa parerea mea e siropul din cafea f buna si pe deasupra presarata cacao cu indulcitor praf. Pupici Gina

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.