joi, 9 iunie 2016

Tort cu mascarpone si capsuni


Acest tort l-am facut in urma cu doua saptamani, doar ca n-am avut timp sa il postez. Problema e ca nu stiu ce am facut cu aparatul foto, dar am reusit sa pierd o parte din poze, poate le-am sters din greseala, asa ca vi le pun doar pe cele care au ramas. Reteta tortului este una extrem de simpla, dar gustul va va incanta cu siguranta. E un fel de combinatie intre diplomat si tiramisu cu capsuni. E delicios si perfect pentru vara, mai ales ca e faca coacere.

Ingrediente:
-300 g piscoturi
-800 g capsuni
-2-3 linguri zahar
-250 g mascarpone
-400 ml frisca lichida
-3 galbenusuri
-300 ml lapte
-1 lingura faina
-180 g zahar pudra
-1 plic zahar vanilat
-1 plic gelatina

Galbenusurile se amesteca cu zaharul pudra, faina si zaharul vanilat, se adauga laptele fierbinte si se fierbe crema pana cand incepe sa se ingroase. Se ia apoi de pe foc, se lasa 5 minute sa se raceasca putin, apoi se adauga gelatina hidratata in apa. Se lasa crema sa se raceasca la temperatura camerei, nu se pune in frigider pentru ca gelatina se va intari. Frisca se bate spuma, se adauga mascarpone si crema fiarta si se omogenizeaza.
500 g de capsuni se mixeaza cu blenderul vertical si se adauga cele 2 sau 3 linguri de zahar. Cu acest sos vom insiropa piscoturile.
Pe un platou se aseaza inelul detasabil al formei de tort. La baza se pun piscoturi trecute prin sosul de capsuni. Peste piscoturile de la baza se pun jumatati de capsuni. Pe margine se aseaza jumatati de piscoturi insiropate doar pe o parte (interior). Se pune jumatate din cantitatea de crema, apoi din nou piscoturi trecute prin sosul de capsuni, jumatati de capsuni si restul de crema. Puteti decora dupa preferinta, eu am spritat putina frisca si am asezat cateva sferturi de capsuni. Se pune tortul in frigider minim 3 ore, dupa care se poate scoate inelul detasabil si se poate taia tortul. 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.