joi, 31 martie 2016

Batoane cu mac


Va mai amintiti de batoanele acelea drepte, lungi, putin dulci si usor lipicioase presarate cu mac? Le cumparam cu ani in urma dintr-o alimentara aflata in apropierea scolii. Sincera sa fiu eu am uitat de mult de ele si nu pot spune ca mi-au placut vreodata in mod deosebit. Doar ca pe vremea aceea nu prea aveai de ales, nu se gaseau atatea produse de patiserie, care mai de care cum sunt acum. Cum spuneam, eu am uitat cu totul de acele batoane si uitate ar fi ramas daca nu mi-ar fi amintit Violeta de ele. Dar vazandu-le pe blogul ei, mi s-au parut foarte apetisante si potrivite pentru a le lua in parc cand ies cu pitica. Si cum in parc toti piticii papa cornuri, covrigi, pufuleti, etc, m-am gandit ca mai bine ii fac eu si stiu ce pun in ele decat sa cumpar. Bine, clar ca n-am s-o pot feri de toate prostioarele din comert, dar macar in primii ani de viata sa incerc sa o feresc de E-uri. Am vazut ca Violeta a facut aceste batoane de post. Eu nu le-am facut exact dupa reteta ei, astfel ca am inlocuit apa cu lapte si uleiul cu unt, deci ale mele nu sunt de post.

Ingrediente:
500 g faina alba 000
-100 g unt
-250 ml lapte caldut
-80 g zahar
-1 plic drojdie uscata Dr.Oetker
-1 praf de sare

Topping:
-50 ml apa
-2 lingurite faina
-1 lingura mac

Sirop:
-50 ml apa
-1 lingura zahar

Dupa cum puteti vedea in imaginile de mai jos, eu am apelat din nou la fantastica mea masina de paine, pe care o iubesc pur si simplu pentru cat de bine isi face treaba in locul meu.Asadar, in masina de paine se introduc mai intai ingredientele lichide, adica laptele caldut, untul topit, zaharul, sarea, faina si in final drojdia uscata. Se seteaza programul de framantare si dospire si la finalul celor 90 minute, aluatul creste atat de frumos incat se lipeste de geamul masinii :D. Aluatul se imparte in 8 bucati cat se poate de egale, din fiecare bucata se intinde un dreptunghi care se ruleaza dupa cum vedeti si in imagini si bastonasele rezultate se pun intr-o tava tapetata cu hartie de copt, cam la 2 cm distanta unele de altele. Se acopera tava cu un prosop si se lasa sa mai creasca 30 minute. Dupa cele 30 minute, fiecare baton se unge cu amestecul de apa si faina si se presara mac deasupra. Se coc apoi batoanele in cuptorul preincalzit timp de 30 minute. Se scot cand sunt gata si se ung cu siropul obtinut din apa si zahar.




Din pacate batoanele mele n-au iesit asa frumos "bronzate" ca ale Violetei, dar explicatia e ca atat poate cuptorul meu pe gaz. :P Daca le-as fi lasat mai mult, poate s-ar fi rumenit mai tare dar riscam sa iasa uscate, ori ele trebuie sa alba miezul moale si pufos, care sa se desfaca in fasii. Eu am facut aceste batoane de doua ori, prima data le-am uns cu galbenus de ou si nici atunci nu s-au rumenit mai tare.
Asa arata prima varianta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.