marți, 11 august 2015

Inghetata de vanilie


Inghetata e cel mai bun desert pe perioada verii. Cred ca in vara aceasta am cumparat mai multa inghetata decat in alti ani, practic n-a fost zi sa nu cumparam cate o inghetata. Totusi, cand am timp, prefer sa fac eu o inghetata gustoasa si naturala, cu lapte, oua, frisca naturala si nu cu prafuri. De aceasta data am facut o inghetata simpla de vanilie, dar foarte buna si cremoasa si care poate fi o baza pentru alte tipuri de inghetata (cu ciocolata, fructe de padure, etc.)

Ingrediente:
-300 ml lapte
-3 galbenusuri
-1 lingurita amidon
-7-8 linguri zahar
-1 lingurita extract de vanilie
-300 ml smantana pentru frisca (Sanlacta am folosit eu)

Mixam galbenusurile impreuna cu zaharul, extractul de vanilie si amidonul. Adaugam laptele cald si omogenizam, apoi fierbem pana cand capata consistenta unui sos. Lasam sa se raceasca de tot.
Punem smantana pentru frisca intr-un bol si o batem putin. Nu trebuie sa fie tare dar nici lichida. Amestecam frisca cu crema de lapte si oua si punem inghetata intr-o cutie cu capac si o lasam la congelator 4-5 ore. Din ora in pra scoatem cutia si amestecam cu o furculita pentru a sparge acele de gheata. Se serveste simpla sau cu cu diferite fructe, sosuri, ciocolata, etc. Eu am avut niste pancakes cu nutella si am combinat cu inghetata de vanilie. Un deliciu.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.