sâmbătă, 18 mai 2013

Prajitura cu crema de vanilie si ciocolata



Azi va prezint o improvizatie care a aparut accidental insa finalul a fost unul fericit. Trebuia sa fac un tort mare, etajat, am copt blatul in tava de la aragaz insa nu mi-a placut cum a iesit, asa ca pentru tort am copt alt blat in alta tava iar blatul care nu mi-a placut, l-am reciclat ca doar nu era sa-l arunc.  A rezultat o prajitura care i-a placut mult lui Alex.
Doua blaturi simple de pandispan, insiropate, crema de la Krem a la krem (cu frisca naturala) si ciocolata amaruie au contribuit la fabricarea unei prajituri pe cat de simple pe atat de delicioase. Aceasta crema este singura la care folosesc "prafuri". Nu imi plac cremele la plic si nu cumpar niciodata asa ceva, dar aceasta crema este una la care apelez cand sunt in criza de timp si trebuie sa recunosc ca imi place si gustul.

Ingrediente pentru 1 blat:
(Avem nevoie de doua astfel de blaturi.)
-5 oua
-5 linguri zahar

-1 plic zahar vanilat
-1 lingura apa
-1 lingura ulei
-6 linguri rase faina
-1 lingurita praf de copt
Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Galbenusurile se amesteca cu zaharul, zaharul vanilat, apa si uleiul si se bat cu mixerul pana se albesc, isi dubleaza volumul si se topesc cristalele de zahar. Se adauga faina amestecata cu praful de copt. Se amesteca bine pana se inglobeaza faina, apoi cu o lingura, amestecand de jos in sus, se adauga albusurile batute spuma. Se toarna amestecul in tava  tapetata cu hartie de copt. Se coace blatul pana trece testul cu scobitoarea, apoi se scoate si se lasa sa se raceasca. Se coc doua astfel de blaturi, care dupa ce se racesc se decupeaza cu un pahar.

Sirop:

-4 linguri zahar
-200 ml apa
-1 fiola esenta de rom

Crema:
-200 ml frisca naturala (am folosit Sanlacta)
-200 ml lapte
-1 plic crem ole de vanilie

Se pun toate ingredientele intr-un bol si se bat cu mixerul pana rezulta o crema spumoasa. Aceasta crema este singura la care folosesc "prafuri". Nu imi plac cremele la plic si nu cumpar niciodata asa ceva, dar aceasta crema este una la care apelez cand sunt in criza de timp si trebuie sa recunosc ca imi place si gustul.

Glazura:
-100 g ciocolata neagra
-4-5 linguri frisca lichida Meggle

Se topeste ciocolata impreuna cu frisca lichida, pe baie de aburi. Daca e cazul, se mai adauga frisca pentru a face glazura mai fluida.

Asamblare:
Cercurile din aluat se insiropeaza usor. Nu trebuie insiropate peste masura, pentru ca se vor inmuia prea tare. Eu m-am folosit de o pensula pentru aceasta operatiune. Crema se pune intr-un posh si se spriteaza pe rondele. Deasupra se pun celelalte rondele de pandispan si deasupra se spriteaza inca un motz de crema. Se pune cate o lingura de glazura de ciocolata peste motzul de crema si se pune prajitura in frigider sa se intareasca ciocolata.








4 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.