marți, 12 februarie 2013

Supa crema de cartofi cu bacon


O reteta extrem de simpla dar delicioasa in egala masura, mai ales daca va plac supele crema. Mie imi plac si prefer oricand o supa crema de legume in locul clasicelor supe/ciorbe.

Ingrediente:
-500 g cartofi albi
-1 morcov
-1 ceapa
-1-2 catei de usturoi
-2 linguri ulei
-tarhon (eu am avut in otet)
-2 linguri smantana
-bacon prajit
-crutoane de paine

 Se caleste putin usturoiul in ulei, se adauga apa si se pune ceapa intreaga, crestata in 4 si morcovul la fiert. Cand morcovul e aproape fiert, se adauga cartofii si se lasa pana cand cartofii au fiert. Intre timp se adauga sare, piper sau delikat (daca folositi, eu incerc sa-l evit pe cat se poate) dupa gust, o lingurita frunze de tarhon din otet. Dupa ce legumele au fiert, se strecoara, pastrand insa zeama. Se lasa sa se raceasca putin, apoi ii pasam cu mixerul vertical. Se toarna zeama peste ei si se mai da un clocot. Se adauga si smantana. 
Intr-o tigaie de teflon se prajeste baconul, fara adaos de grasime pentru ca baconul va lasa suficienta grasime. Separat e fac crutoanele de paine. Eu am taiat painea cubulete si am rumenit-o in foarte putin ulei. Se pot insa pune intr-o tava, se stropesc cu ulei si se rumenesc, dar din lipsa de timp se poate apela la prima varianta. :D Se serveste supa cu baconul pus deasupra (al meu s-a cam scufundat :D) si cu crutoane, eventual cu putin parmezan/cascaval ras deasupra. E delicioasa.



Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.