duminică, 25 ianuarie 2015

Ciorba de burechite


Pe siteul Laurei Laurentiu am descoperit o reteta de ciorba care mi s-a parut interesanta si am trecut-o pe lista de asteptare. :) Intre timp i-a venit randul si pot sa spun ca imi pare rau ca am asteptat cam mult pana sa gatesc aceasta ciorba. Am pregatit-o de doua ori in decurs de 3 saptamani, dar a doua oara am inlocuit carnea de vita cu carne de pui. O sa raman la varianta cu pui pentru ca lui Alex nu i-a placut carnea de vita si nici eu nu ma dau in vant dupa ea. Contrar aparentelor, se face destul de repede, bine, dureaza ceva pana faceti respectivele burechite, care sunt de fapt ca niste ravioli mai altfel. Dar eu zic ca merita efortul pentru ca rezultatul e unul delicios. 

Ingrediente pentru burechite:
-300 g carne tocata de vita/pui/porc dar fara grasime
-1/2 ceapa mica tocata fin
-patrunjel verde tocat
-putina sare
-1 ou
-aproximativ 3 linguri faina

Din ou si faina se face un aluat de taietei, care se intinde intr-o foaie subtire dreptunghiulara. Cantitatea de faina e relativa si depinde de marimea oului folosit. Aluatul trevuie sa fie mai tare si vartos, sa nu fie lipicios ci usor de intins. Carnea se amesteca cu ceapa tocata fin, patrunjelul tocat si sare. Aluatul se taie in patratele, in fiecare patratel se pune cate o biluta de carne si se pliaza aluatul dupa cum se poate vedea in imaginile de mai jos. Daca e cazul, colturile se pot unge cu putin albus de ou sau putina apa si se vor putea lipi mai usor. Cand sunt gata toate, se lasa pe planseta infainata sa se usuce putin si intre timp ne ocupam de legumele pentru ciorba. 

Ingrediente:
-1 ceapa
-1 ardei kapia
-2-3 morcovi
-1 radacina patrunjel sau pastarnac
-1 bucata radacina telina
-1 gulie
-1 cescuta bulion
-1 linguri ulei
-tarhon
-otet dupa gust
-sare
-1-2 frunzulite de dafin
-1 crengua de cimbru
-300 g smantana
-1 galbenus de ou

Legumele se taie cubulete si se calesc in ulei pana cand incep sa devina lucioase. Se adauga 3 l apa, o lingurita sare si se pun legumele la fiert impreuna cu crenguta de cimbru si foile de dafin. Cand legumele sunt fierte pe jumatate, se adauga bulionul si se mai lasa pana incepe sa fiarba ciorba, apoi se adauga burechitele. Acestea trebuie sa fiarba 8-10 minute, dar e bine sa verificati una dupa 8 minute si sa vedeti daca si carnea e fiarta. Se scoate crenguta de cimbru si foile de dafin si se arunca, apoi se adauga tarhonul, otetul dupa gust (Eu am in frigider un borcanel cu tarhon in otet cu sare si pun cam o lingura din acest otet, pentru ca nu-mi place daca ciorba e prea acra).
Intr-un bol se amesteca smantana cu galbenusul de ou si se adauga putina zeama de la ciorba, apoi acest amestec se toarna in ciorba si se amesteca. Eu am folosit o smantana slaba de 12% dar e bine sa folositi o smantana mai grasa si care sa nu se branzeasca atunci cand o turnati in oala. 
Cam asta e tot. Enjoy!
(Multumesc Laura pentru reteta.)






3 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.