sâmbătă, 28 martie 2015

Prajitura din albusuri cu crema de lime



Desertul de azi e o improvizatie, una foarte reusita as zice. Am constatat ca mi s-au adunat o multime de albusuri in congelator si o parte din ele le-am folosit la aceasta prajitura. Crema e fina si aromata, cu suc si coaja de lime, sora mai mica, mai verde si mai prietenoasa a clasicelor lamai. Dar pentru ca n-am facut suficienta crema de lime, deasupra am pus o crema fina de vanilie si am presarat fulgi de cocos. 

Blat:
-14 albusuri
-14 linguri zahar
-14 linguri faina
-1 plic praf de copt
-5 linguri ulei
-coaja rasa de la o lime

Albusurile se spumeaza, se adauga apoi zaharul si se bat in continuare pana cand zaharul se topeste si bezeaua e lucioasa si tare. Se adauga uleiul, coaja de lime, apoi in final, amestecand cu lingura de sus in jos, se adauga faina cu praful de copt. Se toarna compozitia intr-o tava  20/30 tapetata cu hartie de copt si se coace blatul pana cand trece testul cu scobitoarea. Se lasa sa se raceasca apoi se taie in trei foi cat se poate de egale.
 

Crema de lime:
-3 galbenusuri
-1 lingura cu varf amidon 
-400 ml lapte
-180 g zahar
-coaja de la o lime
-zeama de la 2 lime
-1 plic gelatina
-400 ml frisca lichida

Mai intai se storc cele doua lime si se hidrateaza gelatina in sucul rezultat. Galbenusurile se amesteca cu zaharul, amidonul, coaja rasa de lime si laptele si se fierb pana capata consistenta unei budinci. Cand budinca e gata se lasa sa se racoreasca putin, apoi se adauga gelatina hidratata in sucul de lime. Se amesteca pana se dizolva gelatina, apoi sa lasa crema sa se raceasca complet si se amesteca cu frisca batuta. Crema astfel obtinuta se imparte in doua parti egale si se pune intre cele trei foi.

Crema de vanilie:
-200 ml lapte
-1 ou
-2 plicuri zahar vanilat
-2 linguri zahar 
-1 lingura amidon
-150 ml frisca

Pentru crema de vanilie procedam intocmai ca la crema de lime, cu diferenta ca n-am mai adaugat gelatina.
Crema se intinde peste prajitura si se presara fulgi de cocos. 






7 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.