sâmbătă, 1 februarie 2014

Cupcakes cu ciocolata - Dukan


Azi va prezint primul desert Dukan din viata mea. :D Saptamana trecuta am inceput dieta Dukan si abia am asteptat week-endul sa pot gati si un desert. Am incercat saptamana trecuta o reteta de chiftelute de peste de pe blogul lui Edith si acolo am dat peste un chec Dukan, simplu si usor de facut. Dar pentru ca mie mi s-a parut cam prea sec doar un chec simplu, fara crema, m-am gandit sa adaptez reteta si sa fac aceste cupcakes. Am citit mult inainte de a ma apuca de aceasta dieta si am vazut ca mai toate deserturile se rezuma la checuri sau prajituri cu budinca cu diferite arome, astfel ca azi m-am oprit la ciocolata si am facut aceste cupcakes cu ciocolata. Evident nu sunt nici pe departe la fel de bune ca si cupcakesurile normale cu ganache de ciocolata sau alte creme delicioase, dar se pot manca, sunt dragute, pufoase, consistenta blatului chiar mi-a placut insa ce pot spune ca m-a deranjat si nu mi-a placut a fost ca s-a simtit foarte tare indulcitorul. Imi va trebui ceva timp sa ma obisnuiesc cu indulcitorul. Sa trecem deci la reteta noastra, care e conforma cu dieta Dukan, croaziere, PP/PL.

Pt. cupcakes:
-3 oua
-2 linguri indulcitor
-3 linguri tarate de ovaz
-3 linguri amidon
-1 plic praf de copt
-1 lingurita cacao
-coaja rasa de la o portocala

Crema de ciocolata:
-1 plic praf de budinca de ciocolata Dr.Oetker
-2 linguri indulcitor
-300 ml lapte degresat 0,1%
-esenta de rom sau de portocale

Pentru cupcakes, se separa ouale. Albusurile se bat spuma, apoi se adauga indulcitorul si se bat pana rezulta o bezea tare si lucioasa. Se adauga apoi galbenusurile. Intr-un bol se amesteca amidonul cu taratele macinate (eu le-am dat prin rasnita de cafea si s-au facut ca o faina) si praful de copt. Se toarna prafurile peste oua, se amesteca usor cu o spatula. Se adauga coaja rasa de portocale si se scot intr-un bol 3 linguri din compozitie. Se adauga o lingurita cacao si se amesteca bine. In tavile de vriose punem cosulete de hartie, apoi o lingura plina din compozitia alba si deasupra o lingurita din compozitia maro. Daca vreti puteti amesteca usor cu un bat de frigaruie si veti avea cupcakes marmorate. Mie mi-au iesit 10 bucati din ingredientele date. Se coc aproximativ 20-25 minute, dar e bine sa le verificati cu o scobitoare. 
Pentru crema se amesteca intr-un vas praful de budinca cu indulcitorul si laptele, apoi se fierbe la foc mic, amestecand in continuu pana se ingroasa crema. Se lasa sa se raceasca, se adauga esenta de portocale (eu am pus rom ca nu aveam esenta de portocale). Apoi cand crema e rece. se pune intr-un posh si se orneaza cupcakes. 
Enjoy! 







6 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.