duminică, 14 aprilie 2013

Cremsnit


Dupa muuuuult, foarte mult timp, am refacut aceasta prajitura delicioasa dar, de aceasta data am facut si foile, dupa o reteta veche, copiata cu ani in urma  tot din caietul mamei mele.


foaia de aluat, unsa cu "maglavaisul" :D obtinut din faina si untura


cele doua suluri obtinute, din care se vor face cele doua foi


prima foaie


cea de-a doua, pe dosul tavii, taiata inainte de coacere, pentru a fi mai usor de portionat, pentru ca foaia e foarte sfaramicioasa


crema, de care n-am fost pe deplin multumita, deci va trebui sa mai caut pana gasesc crema perfecta


si prajitura asamblata, gata de pus in frigider


si numai buna de savurat alaturi de o ceasca de cafea 




11 comentarii:

  1. uite cum fac eu cremesul, si e ca si cel de la cofetarie, reteta o am dintr-o carte de bucate, plus nasa mea lucra la cofetarie si am intrebat-o daca asa se face cum am eu reteta, si cam asta ii procedura, dar trist e ca acum majoritatea cofetariilor folosesc prafuri, deci majoritaea nu mai fac cremesul ca odiniora ,de la zero...in fine: deci la 1 litru de lapte foloesc asa: 6 oua, 350 gr zahar, zahar vanilat(3-4 pliculete, cu pastaie devanilie iasa si mai bun)3 pliculete de gelatina, 100 gr faina.Separ ouale, bat spuma albusurile. Gelatina o pun la inmuiat in vreo 50 ml apa. Pui pe foc 750 de ml lapte cu jumatate din zahar si vanilia. Galbenusurile le frec spuma cu restul de zahar, subtiez cu restul de lapte(250ml) apoi adaug faiana(normal atentie sa nu fie cocoloase)Cand laptele fierbe adaug galbenusurile si las la foc moale sa fiarba pana se ingroasa,amestecand mereu. Iau oala de pe foc si pun gelatina inmuiata si amesec bine. adaug albusurile spuma, amestec pana se incorporeaza si torn compozitia peste foaia de crèmes. foile le cumpar congelate si eu le coc. cea de jos o las intreaga, iar dupa ce crema a stat la rece cateva ore, deci crema s-a inghegat , pun peste cealalta foiaie, doar ca o sfaram, asa e usor de taiat.pudrezi cu zahar pudra si gata ....normal poti pune si frisca, peste crema. incerca nu o sa-ti para rau, jur:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Bia. Din cate observ, nu difera foarte mult de reteta mea, dar totusi 3 plicuri de gelatina??? Nu e prea multa gelatina? Mi-e teama sa nu iasa crema cu o textura de cauciuc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmm, ce bine arata!!!Demult am aceasta reteta pe lista, dar nu ma incumet sa fac aluatul:)Cred ca nu-i asa de complicat cu credeam eu. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. pune numa 2:) dar pune gelatina ca ala ii secretul:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hola, aunque he tenido que usa el "traductor", los hojaldres se ven preciosos, mmmmm. Te quero dar una recta rápida para el relleno de crema:Necesitamos para la crema pastelera en el microondas:

    1/2 litro de leche,
    3 yemas de huevo,
    50g. de Maizena,
    120 grs. de azúcar,
    Palito de canela
    Corteza de limón
    40g, de mantequilla


    Disolver la maizena en medio vasito de leche fría, añadir las yemas, el azúcar y el resto de la leche en un bol apto para microondas.
    Batir bien con unas barillas.
    Añadir el palito de canela y la corteza de limón y la mantequilla y al micro a máxima potencia 2 minutos , sacar y batir bien .
    Meter otro minuto sacar y batir bien . Meter otro minuto, sacar y batir bien. Meter otro minuto sacar y batir bien.
    Si no esta bien espesa podemos poner 1/2 o 1 minuto más y si vemos que con 4 minutos ya queda la textura deseada pues ya esta.

    Sacamos el palito de canela y el limón y batimos muy bien porque queda grumosa pero no os asusteis que con las barillas queda estupenda. Ya tenemos lista nuestra crema.
    La dejamos enfriar con un papel film pegado a ella para que no forme costra y ya esta lista para usar.
    En total son 5 minutos de micro pero ya sabéis que depende de la potencia del mismo....es cuestión de ir probando. !!!Y FUNCIONA !! Es del blog "lascerezasblancas". Saludos

    RăspundețiȘtergere
  6. Hola: en el blog "lascerezasblancas"hay una receta paa hacer la crema paselera (el relleno) en tan sólo 5 minutos y !!FUNCIONA !!!. Yo la he hecho ya muchas veces http://lascerezasblancas.blogspot.com.es/2012/06/crema-pastelera-al-microondas.html. Saludos

    RăspundețiȘtergere
  7. arata tare bine, dar eu inca nu am curaj sa incerc reteta acasa!!!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.