duminică, 9 februarie 2014

Tort cu crema de branza - Dukan



Nu, n-am sa va mint spunandu-va ca e cel mai bun cheesecake fara coacere ever. :) Dar pentru un desert care nu are faina, nu are zahar, nu are frisca sau unt, e....acceptabil si are un aspect dragut. Va spuneam intr-o alta postare ca ne plac mult de tot cheesecake-urile indeosebi cele fara coacere, dar cheesecake-urile adevarate, nu ca acesta facut cu tarate in loc de faina, indulcitor in loc de zahar, branza slaba in loc de crema de branza, iaurt degresat in loc de frisca. :) Si lista ar putea contiuna, dar hai mai bine sa nu ne stricam dispozitia si sa trecem la reteta de azi.

Blat:
-3 oua
-1 plic praf de budinca cu gust de ciocolata neagra
-2 linguri cu varf tarate de ovaz fin macinate
-1 iaurt activia 0,1 %
-1 capacel indulcitor lichid (echivalentul a 100 g zahar)
-coaja de lamaie (optional)
-1 praf de copt

Umplutura:
-500 g branza de vaci degresata
-2 iaurturi Activia 0.1% cu ananas (tolerat in croaziera)
-1 plic gelatina
-50 ml lapte degresat 0.1%
-1,5 capacel indulcitor lichid (sau dupa gust)
-esenta de lamaie
-1 lingura afine congelate (tolerate)

Crema roz:
-1 plic praf de budinca de capsuni
- 1/2 capacel indulcitor lichid
-300 ml lapte 0.1%

Am citit pe un forum dar si pe siteul despre dieta Dukan ca fructele de padure sunt tolerate, sau chiar si capsunile insa daca observam ca incetineste slabierea, e bine sa ranuntam la ele. Acum, intre noi fie vorba, nu vad cum ar incetini procesul de slabire o lingura de afine...

Pentru blat, batem albusurile spuma tare, apoi adaugam indulcitorul, galbenusurile si iaurtul activia. Amestecam bine cu mixerul, apoi lasam mixerul deoparte si adaugam prafurile (praful de budinca amestecat cu tarate si praf de copt). Amestecam cu o paleta sau o lingura usor, avand grija sa nu se lase compozitia. Turnam amestecul intr-o forma de tort (diametru 25 cm) tapetata cu hartie de copt si coacem blatul aproximativ 25-30 minute. 
Pentru crema, mai intai hidratam gelatina in lapte, apoi punem intr-un bol branza de vaca cu iaurtul si indulcitorul, amestecam bine, adaugam esenta de lamaie, o lingura de afine (eu le-am pus asa congelate, nu le-am mai lasat sa se decongeleze). Topim gelatina avand grija sa nu se incalzeasca prea tare si turnam peste crema de branza.  Amestecam bine si turnam toata crema peste blatul pe care in prealabil l-am pus pe un platou si am asezat si inelul detasabil al formei de tort. Punem tortul in frigider pentru trei ore, dupa care scoatem inelul si ornam cu crema roz, care e de fapt o budinca mai tare.






3 comentarii:

  1. Multumesc frumos Criss ! Am sa-l fac si eu cat de curand...
    Eu sunt la dieta dar nu la Dukan si o feliuta din minunatia asta, cu siguranta nu ma va ingrasa.
    Inca o data iti multumesc mult si sa sti ca sunt cu ochii pe retetele tale.
    Te tzuc cu drag !

    RăspundețiȘtergere
  2. Perfeita e tão bonita a combinação de cores está fantástica.

    Beijinhos

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos ti-a iesit, cu siguranta e si bun si unde mai pui ca e si pentru dieta ;)

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.