duminică, 21 septembrie 2014

Tunel cu branza si visine



Aceasta minunata prajitura am vazut-o pe blogul prietenei mele Veronica iar ea la randul ei a luat reteta de pe blogul Savori urbane . Ce pot eu sa va spun este ca e extraordinar de buna, poate cea mai buna prajitura cu branza si va trece rapid in topul preferintelor noastre. Sigur ca se poate face si cu alte fructe, ce-mi vine acum in minte e un mix de fructe uscate (merisoare, stafide, caise de ex.) sau de ce nu, cu bucati de piersici.

Ingrediente aluat:
-400 g faina
-1 ou
-200 g unt moale
-2 linguri cacao
-2 linguri smantana mai grasa
-100 g zahar pudra
-1 plic zahar vanilat
-1 varf lingurita bicarbonat de sodiu stins cu zeama de lamaie

Umplutura:
-600 g branza de vaci
-2 linguri smantana grasa
-4 oua
-200 g zahar
-coaja rasa de la o lime
-2 plicuri zahar vanilat
-4 linguri gris
-350 g visine (din congelator)

Pentru aluat se amesteca toate ingredientele, pana se formeaza un aluat compact dar destul de moale. Se imparte in 2 bucati (in functie de tavile folosite).. Fiecare bucata se intinde intr-o forma dreptunghiulara unsa cu unt si tapetata cu faina, sau doar tapetata cu hartie de copt. Eu am ales varianta cu hartie de copt insa a trebuit sa intind aluatul pe hartie, pentru ca altfel mi-a fost imposibil sa-l iau si sa nu se rupa. Aluatul trebuie sa treaca de marginile tavii.
Peste aluat se pune jumatate din umplutura de branza, se aseaza visinele si se acopera cu aluatul de pe margine. (Din pacate n-am puze cu etapele pentru ca ieri cand am facut prajitura era intuneric deja si pozele ar fi iesit urate. Dar daca va uitati pe cele doua linkuri cu sursele retetelor, veti gasi si poze cu etapele.)
Pentru umplutira, se amesteca galbenusurile cu zaharul, zaharul vanulat si se spumeaza cu mixerul pana isi dubleaza volumul. Se adauga branza de vaci, smantana, grisul, coaja de lime si in final albusurile batute spuma. Se amesteca usor pana se inglobeaza albusurile.
Se coace prajitura la foc mic in cuptorul preincalzit 35-40 minute maxim. Se lasa sa se raceasca apoi se pudreaza cu zahar si se feliaza. 








4 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.