duminică, 10 iunie 2012

Tiramisu cu capsuni



 Pentru ultimul desert cu capsuni din aceasta vara, m-am oprit la acest tiramisu absolut delicios, fin si cremos. Un tort apreciat de toti cei care l-au gustat. :) Pana si de Alex, care nu gusta din varianta originala de tiramisu cu blat/piscoturi insiropate cu cafea.

Ingrediente:
-1 pachet mare piscoturi (am folosit Boromir)
-1 cutie mascarpone (prefer Exquisa sau Galbani insa si acesta a fost ff bun)
-400 ml frisca (am folosit Meggle)
-4 galbenusuri de ou
-200 g zahar pudra
-300 g capsuni taiate cubulete 

Galbenusurile se amesteca cu zaharul, pe baie de aburi pana se topeste zaharul. Se lasa sa se raceasca in frigider. Mascarpone se bate cu mixerul si se adauga crema de galbenusuri. Separat se bate frisca, apoi se adauga crema cu mascarpone.

Sirop:
-8-10 capsuni
-3 linguri zahar
-250 ml apa
Cu blenderul sau mixerul vertical pasam capsunile, adaugam zaharul si apa si punem pe aragaz sa dea un clocot. Apoi lasam la racit.

Blat:
-3 oua
-3 linguri zahar
-3 linguri faina

Se bat albusurile spuma, se adauga zaharul si dupa ce s-a topit, se pun galbenusurile, apoi faina, amestecand usor de sus in jos. Se coace blatul care va forma baza tortului, in forma de tort tapetata cu hartie de copt.

Pe o tava asezam inelul de copt si punem blatul pe care il insiropam . Piscoturile le taiem la un capat astfel incat sa fie drepte.  Piscoturile le trecem doar cu partea alba prin sirop, partea care va fi in interior. Partea cu zahar nu se insiropeaza. Punem jumatate din cantitatea de crema, punem capsunile taiate in sferturi, apoi un strat de piscoturi insiropate de aceasta data pe ambele parti, restul de crema si capsuni. Lasam la frigider 2-3 ore, apoi ornam cu felii de capsuni si stropim cu ciocolata topita.







16 comentarii:

  1. Tare bun trebuie sa fie!... SI revin... eu nu am facut niciodata tiramisu de nici un fel!

    RăspundețiȘtergere
  2. vai vaiii ce bn arata :X:X si sunt sigura care si gustul e nemaipomenit:) cum ai reusit sa dai acea forma la ciocolata ?:*:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Camy.
      Ciocolata am topit-o, am turnat-o intr-o punga careia i-am taiat un colt si am desenat niste dungi pe hartie de copt. Am pus apoi hartia pe o sticla si am lasat sticla in frigider 10 minute.

      Ștergere
  3. ahaa bine de retinut :D multumesc frumos>:D<:*

    RăspundețiȘtergere
  4. Ador tiramisul!!!Yummy, e super delicios cu capsuni!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Super tiramisu!L-am facut si eu anul trecut de ziua mea!
    Arata super frumos al tau! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bunatate! Mai ai o feliuta si pentru mine? :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Felis, nu stiu de ce cand incerc sa raspund la comentariul tau, nu merge butonul "publicati". Ciudat.
    Deci, e foarte buna si aceasta varianta cu capsuni insa mie imi place mai mult tiramisu clasic.

    RăspundețiȘtergere
  8. O adevarata opera de arta ai facut aici, Cristina!

    RăspundețiȘtergere
  9. Deosebit tiramisul tau:)! O prezentare superba, Cristina!

    RăspundețiȘtergere
  10. este chiar simpatica ideea de tiramisu cu ciocolata...

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.