duminică, 8 mai 2016

Cozonac cu branza, stafide si fulgi de cocos



Daca pana de curand nu imi placea aproape deloc cozonacul, acum, de ceva timp m-am "imprietenit" cu el, ba chiar a ajuns sa-mi placa foarte tare. Dar asta doar de cand am masina de paine. Masina asta de paine e o adevarata comoara la casa omului. Eu o folosesc zilnic, pentru ca zilnic fac cate o paine dar, de cand am masina de paine e o placere sa fac tot felul de aluaturi, cornuri, pizza, covrigi, cozonaci. Azi va aduc o reteta de cozonac, cu totul inedita. Un cozonac umplut cu branza, stafide, coaja de portocale confiate si fulgi de cocos. Ideea cozonacului cu branza si stafide mi-a venit asa din senin, pentru ca aveam niste branza de la Lidl si nu stiam ce sa fac cu ea. Initial imi era teama ca branza fiind umeda, cozonacul nu va creste si cine stie ce o sa-mi iasa. Dar n-aveam chef de facut branzoici, vroiam ceva care sa nu-mi ia mult timp si am dat o cautare pe Google, sa vad daca mai are si altcineva idei traznite ca ale mele. :P Surpriza, n-am inventat eu cozonacul cu branza, dar am vazut pe blogul Cristinei Toth ("Diva in bucatarie") ca ea a adaugat fulgi de cocos la branza. Asa am facut si eu si a iesit ceva deosebit de gustos. 
Reteta aluatului de cozonac e aceeasi pe care o fac de fiecare data si de care sunt foarte multumita.

Ingrediente aluat:
- 500 g faina
-100 g zahar
-200 ml lapte
-50 g unt topit
-3 linguri ulei
-1 ou
-2 galbenusuri de ou
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o portocala
-1 plic drojdie uscata Dr.Oetker

Umplutura:
-400 g branza de vaci (PILOS)
-1 galbenus de ou
-4 linguri zahar pudra
-1 plic zahar vanilat
-50 g stafide
-1 lingura gris
-3 linguri fulgi de cocos
-coji de portocale confiate

Pentru aluat, am pus din nou masina de paine la treaba. In cuva masinii de paine se introduc ingredientele in ordine, dupa cum urmeaza: laptele caldut, untul topit, uleiul, oul, galbenusurile, zaharul, zaharul vanilat, coaja de portocale, faina si in final drojdia. Se seteaza masina pe programul de framantare si dospire si la finalul programului avem un aluat crescut, fin, matasos.
Pentru umplutura se amesteca branza cu zaharul, galbenusul de ou, aromele, coaja de portocale, stafidele, se adauga grisul si fulgii de cocos si se omogenizeaza. Umplutura nu trebuie sa curga de pe lingura, trebuie sa fie putin mai groasa dar in acelasi timp usor de intins pe aluat. Branza nu trebuie sa fie umeda. Eu am folosit branza de la Lidl, care e cremoasa, nu are apa. Daca folositi o branza mai umeda, e bine sa o scurgeti in prealabil, sau mai adaugati o lingura de gris in plus.
Aluatul se imparte in doua parti egale, se intind doua foi dreptunghiulare, pe fiecare foaie se pune jumatate din cantitatea de umplutura, se ruleaza si se impletesc cele doua rulouri obtinute.
Cozonacul se pune intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se acopera cu un prosop. Se lasa sa mai creasca 20-25 minute, apoi se unge cu galbenus de ou si se presara zahar deasupra. Se coace in cuptorul preincalzit, la foc mic timp de o ora. Dupa 35 minute eu am scos cozonacul si l-am acoperit cu folie de aluminiu, ca sa nu se arda ci sa aiba o culoare frumoasa si rumena.
Cu siguranta il voi repeta, pentru ca e delicios. Aromele de vanilie, coaja de portocale si cocos se imbina perfect.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.