sâmbătă, 25 octombrie 2014

Cinci ani de blog - Tort cu mere caramelizate si crema de branza




Zilele trecute s-au implinit cinci ani de cand am inceput aceasta activitate care mi-a adus destule bucurii si satisfactii, am invatat multe retete noi, am cunoscut oameni noi, oameni frumosi cu care am legat prietenii virtuale. Blogul acesta la care am lucrat cu mult drag si am pus suflet a devenit casuta mea virtuala, un loc unde ma retrag uneori, unde imi public retetele mai mult sau mai putin apreciate de cititorii meu, un loc unde ma simt relaxata, ma simt bine. Desi as fi vrut sa vin cu o reteta mai elaborata, sa-i spun asa, mai eleganta, din pacate n-am avut dispozitia necesara. Dar v-am adus ceva simplu si bun. Un tort cu mere caramelizate si crema de branza. (Apropo, prima mea postare pe acest blog a fost tot un tort cu mere. :) )

-1 kg mere
-5 oua
-5 linguri zahar
-5 linguri faina
-coaja rasa de portocale
-50 g unt
+
-8 linguri zahar pt. caramel
Crema:
-300 g branza de vaci
-250 ml frisca lichida
-4 linguri zahar pudra

Intr-un vas se caramelizeaza cele 8 linguri de zahar si se tapeteaza vasul cu acest caramel. Merele se curata, se taie in sferturi si se aseaza peste caramel. Se presara peste mere 1 lingura zahar, scortisoara si se pun bucatele de unt. Se pune tava la cuptor 10 minute sa se inmoaie putin merele, timp in care se prepara blatul.
Se bat cele 5 albusuri spuma, se adauga zaharul, se bate in continuare pana se topeste zaharul, se adauga si galbenusurile si coaja de lamaie, apoi amestecand cu lingura se adauga faina . Se toarna compozitia obtinuta peste mere si se coace prajitura 35 minute . Cel mai bine e sa se faca testul cu scobitoarea. 
Se rastoarna prajitura si se lasa sa se raceasca apoi se pune crema de braza. 

Pentru crema, se mixeaza branza cu zaharul pudra, apoi se amesteca cu frisca batuta. Crema se pune intr-un posh si se spriteaza rozete pe tort. Pentru decor am caramelizat o lingura de zahar prin care am trecut miez de nuca. 






12 comentarii:

  1. Un tort absolut delicios. La multi ani pentru blogul tau si la cat mai multe retete minunate!

    RăspundețiȘtergere
  2. La cat mai multe retete blogului tau, iar tortul e total pe gustul meu.
    Pupic lui Alex, iar tie o seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  3. Che spettacolo di sapori..
    Bravissima

    RăspundețiȘtergere
  4. La Multi Ani blogului!!! Multe postari delicioase in continuare :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani blogului!Ai retete foarte faine si pe gustul meu

    RăspundețiȘtergere
  6. Ciao carissima..volevo chiederti bastano solo 5 cucchiai di farina per fare questa base per la torta di mele? Mi sembrano un po' poco

    RăspundețiȘtergere

  7. Yes, 5 tablespoons of flour, Sì, 5 cucchiai di farina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grazie Cri per avermi risposta..
      Allora presto farò questa delizia.
      Baci e buona serata

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.