duminică, 6 decembrie 2015

Semilune cu nuca


Cred ca aceasta e cea mai simpla prajitura pe care am facut-o vreodata. Adevarul e ca nu pot spune ca ma dau in vant dupa astfel de prajituri. Cand eram copil nu-mi placeau deloc prajiturile acestea simple, fara crema, carora eu le spuneam "prajituri taranesti". Dar mai nou, sotul meu imi cere tot astfel de prajituri, asa ca mai iau din cand in cand la rasfoit caietul vechi cu retete si mai scot de la naftalina cate o prajitura de mult uitata.

Ingrediente:
-200 g unt moale
-100 g zahar pudra
-4 oua
-200 g faina
-1/2 plic praf de copt
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
-100 g nuca 

Nucile se rumenesc intr-o tigaie sau in cuptor. Eu prefer sa le pun intr-o tigaie de teflon si sa le rumenesc putin la foc mic. Dupa ce s-au rumenit, se toaca grosier cu un cutit.
Ouale se separa si albusurile se bat spuma.
Untul moale se spumeaza cu zaharul pudra. Se adauga apoi galbenusurile si se mixeaza in continuare pana se inglobeaza perfect fiecare galbenus. Se adauga apoi faina amestecata cu praful de copt. Se omogenizeaza, dupa care se lasa mixerul deoparte. Compozitia va fi destul de vartoasa dar dupa adaugarea albusurilor, va deveni pufoasa si aerata. Asadar, se adauga albusurile, amestecand usor . Se toarna compozitia intr-o tava 20/30 tapetata cu hartie de copt. se presara deasupra nucile prajite si tocate si se coace prajitura aproximativ 35-40 minute, dar obligatoriu se verifica cu o scobitoare. Prajitura se pudreaza cu zahar si se taie asa calda cu un pahar.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.