sâmbătă, 22 februarie 2014

Tort cu mousse de ciocolata - Dukan


Azi, din nou un desert Dukan, un tort cu mousse de ciocolata evidenta conform dietei Dukan. Mi-e dor sa fac un tort adevarat, dar mai am ceva de asteptat...Deocamdata ma tin de dieta si ce ma bucura ca incet si cu pasi mici, apar si rezultatele. Sigur ca mi-as dori sa slabesc un kg/zi, nu 1 kg/saptamana si astfel in doua saptamani as ajunge la kg ideale. Dar pana acum am tot avut tentative de a incerca diete fulger si de fiecare data a aparut si efectul yo-yo. Asa ca Dukan ramane pentru moment solutia optima pentru mine. Sa trecem deci la reteta. Lasand la o parte faptul ca datorita vremii posomorate de afara nici pozele nu mi-au iesit, tortul acesta e chiar comestibil, as indrazni sa spun ca e chiar foarte bun.

Blat:
-4 oua
-1 plic praf de budinca cu gust de ciocolata neagra Dr.Oetker
-3 linguri cu varf tarate de ovaz fin macinate
-1 iaurt activia 0,1 %
 - 2 linguri indulcitor Stevia
-1 praf de copt 
Mondul de preparare al blatului este identic cu cel al unui blat clasic. Batem albusurile spuma tare, apoi adaugam indulcitorul, galbenusurile si iaurtul activia. Amestecam bine cu mixerul, apoi lasam mixerul deoparte si adaugam prafurile (praful de budinca amestecat cu tarate si praf de copt). Amestecam cu o paleta sau o lingura usor, avand grija sa nu se lase compozitia. Turnam amestecul intr-o forma de tort (diametru 25 cm) tapetata cu hartie de copt si coacem blatul aproximativ 25-30 minute. 
Crema:
-2 oua
-2 linguri cu varf indulcitor Stevia (sau dupa gust)
-1 plic praf de budinca Premium ciocolata belgiana
-1 plic gelatina
-400 ml lapte degresat (eu folosesc in general Zuzu roz 0.1%)

Mai intai hidratam gelatina in 3 linguri lapte. Separam ouale si batem albusurile spuma tare. Galbenusurile le amestecam cu praful de budinca si indulcitorul. Turnam deasupra laptele caldut, apoi fierbem budinca pana se ingroasa. In budinca fierbinte adaugam gelatina si amestecam bine, apoi adaugam si albusurile batute spuma. Amestecam bine creema pana se inglobeaza albusurile. Pe o tava sau platou punem inelul detasabil al formei de copt si asezam blatul. Il insiropam cu cafea . Turnam crema de ciocolata si dam tava in frigider o ora. Apoi decoram cu o "frisca" obtinuta din branza degresata amestecata cu indulcitor. 







2 comentarii:

  1. Buna seara. Am observat ca bdinca belgiana are zahar in compozitie.....

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara. Eu am folosit budinca Dr.Oetker si nu avea zahar. Doar budinca cu gust de caramel continea zahar.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.