sâmbătă, 8 iunie 2013

Tarta cu crema de vanilie si capsuni II



Cred ca sunt ultimele capsuni din acest an si o spun cu parere de rau, pentru ca sunt fructele mele preferate. Dar si preferatele lui Alex, asa ca i-am pregatit o tarta dulce si aromata cu capsuni si crema de vanilie, sa aiba parte de o surpriza dulce cand se intoarce din excursie. 
O tarta asemanatoare am mai facut si anul trecut, insa pana acum am preferat aluatul tip pandispan. Aveam impresia ca e mai bun insa m-am inselat. Combinatia de blat crocant, crema de vanilie si capsuni e senzationala. De aceasta data am folosit (cu mici modificari) reteta Antoninei careia ii multumesc pentru toate retetele incantatoare si delicioase pe care le are pe blog.
 Inainte de a trece la reteta, cu gandul la vara care se lasa prea mult asteptata, cel putin in zona noastra, va ofer un buchet de maci rosii si....dulci. :)


Sa trecem asadar la reteta.

Aluat de tarta:
 -200 g faina
-100 g unt
-1 ou
-1 plic zahar vanilat
-1 lingura nuca macinata
-1 lingura apa rece
-1 praf sare
Din toate aceste ingrediente se framanta un aluat elastic si nelipicios, care se inveleste in folie alimentara si se pune in frigider cel putin o ora.
Se scoate apoi, se intinde o foaie rotunda, care se pune intr-o tava de tarta. Eu de cand am forma de yena, n-am mai folosit tava de tabla, pentru ca aceasta forma din yena nu trebuie unsa cu nimic, nu se lipeste si e foarte practica. Se intinde foaia de tarta si se inteapa cu furculita. Se pune o hartie de copt si se pun boabe de fasole, orez, etc. pentru a impiedica tarta sa se umfle la copt. Se coace tarta pana cand incepe sa se rumeneasca usor. Se lasa sa se raceasca, timp in care se prepara crema de vanilie.

Crema:
-4 oua
-180 g zahar
-500 ml lapte
-80 g faina
-2 plicuri zahar vanilat/1 pastaie de vanilie

Se pune laptele la fiert cu pastaia de vanilie . Ouale se bat cu zaharul si faina pana se spumeaza. Se toarna laptele fierbinte peste oua, se amesteca bine, apoi se fierbe crema pana se ingroasa ca o budinca. Se toarna crema in crusta de tarta si peste crema se pun felii de capsuni. Deasupra se poate pune o glazura din tort gelee transparent. 





3 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.