vineri, 19 iunie 2015

Prajitura cu fructe tropicale SunFood


In luna aprilie am participat la provocarea lansata de SunFood Legume si fructe, si anume aceea de a gati un preparat cu una din conservele delicioase si sanatoase de la Sun Food. Atunci am pregatit un cheesecake fara coacere, cu compot de piersici Sun Food, reteta cu care am castigat un minunat premiu constand in conserve Sun Food si niste seturi superbe de farfurii. Una dintre aceste conserve este cea de fructe tropicale in sirop slab indulcit, conserva cu care am pregatit tot un desert fara coacere, ideal pentru perioada de vara, o prajitura cu piscoturi, crema de vanilie si fructe tropicale, printre care am strecurat si cateva cirese pentru o pata de culoare.

Ingrediente:
-piscoturi (in functie de dimensiunea tavii)
-300 ml lapte
-3 galbenusuri
-150 g zahar
-1 lingura rasa faina
-1 lingurita extract de vanilie
-300 ml frisca lichida
-1 plic gelatina
-1 cutie compot de fructe tropicale SunFood
-Jumatati de cirese (optional)

Decor:
-100 ml frisca
- cirese

Mai intai pregatim o tava de cozonac, pe care o tapetam cu folie alimentara. Piscoturile le trecem prin sirop, dar atentie, nu trebuie insiropate foarte tare pentru ca se vor inmuia si se for sfarama. Asezam piscoturile pe marginile tavii. si lasam tava deoparte pana pregatim crema.
Se hidrateaza gelatina in putina apa rece sau in zeama de la compot. Eu am pus apa rece pentru ca mi-era teama ca-mi ajunge zema pentru insiropat piscoturile.
Galbenusurile se amesteca cu zaharul, faina, extractul de vanilie si se adauga laptele caldut. Se fierbe crema amestecand in continuu, avand grija sa nu se prinda de fundul vasului sau sa nu se formeze cocoloase. Cand crema e gata si are consistenta unei budinci, se ia vasul de pe foc si se lasa sa se racoreasca putin, apoi se adauga gelatina hidratata. Crema se pune in frigider pana se raceste, avand grija sa nu se intareasca de la gelatina si se amesteca cu frisca batuta. In tava pregatita cu piscoturile insiropate,  punem putina crema, peste crema adaugam bucati de fructe din compot, apoi din nou crema, fructe si ultimul strat va fi de crema. Acoperim cu folie alimentara si dam tava la frigider pentru 2-3 ore, dupa care prajitura se poate rasturna si orna dupa preferinta sau se poate lasa ca atare.
Enjoy!

Multumesc SunFood !

 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.