duminică, 11 septembrie 2016

Nutella cupcakes



Cupcakesurile, aceste prajiturele dragalase si foarte populare, ii plac mult lui Alex. Mie imi place mai mult sa le fac, sa le decorez, dar sincer nu ma dau in vant dupa ele. Insa dupa parerea mea sunt niste prajituri usor de facut si destul de rapide, astfel ca ieri cand Alex mi-a zis ca ar manca ceva dulce cu nutella, am pus pitica la culcare si in aproximativ 10 minute, aveam 10 cupcakes la cuptor. (Ieseau si 12 bucati, dar n-am estimat eu bine cantitatea de compozitie pusa in cosulete la copt si dupa cum se vede, au crescut mult de tot.) Reteta de cupcake puteti sa o folositi si ca blat de tort, daca va doriti un blat umed, cu gust intens de cacao. Imi pare rau ca n-am taiat o prajitura sa vedeti cum arata in sectiune. 
Crema in schimb nu pot spune ca a fost pe placul meu, nu imi place nutella in mod deosebit, mi se pare prea dulce, la fel mi s-a parut si crema, prea dulce si prea grasa.

Ingrediente:
-2 oua
-100 g zahar
-100 g unt topit
-125 g iaurt gras (Zuzu Max 10%)
-1 lingurita rasa bicarbonat de sodiu
-150 g faina
-50 g cacao
-1 lingurita praf de copt
-1 zahar vanilat
Intr-un bol se pun untul topit, ouale, iaurtul, zaharul, bicarbonatul de sodiu si se mixeaza. Se adauga apoi faina amestecata cu cacao si praful de copt si zaharul vanilat si se amesteca cu mixerul pana cand compozitia devine omogena si capata o consistenta destul de vartoasa. In tava pentru muffins se aseaza cosuletele de hartie, apoi se pune cate o lingura din compozitie. Eu am impartit compozitia in 10 cosulete, dar puteti pune in 12 cosulete, pentru ca, dupa cum se vede, cresc foarte mult. Se coc maxim 20-25 minute, pentru ca altfel devin prea uscate. Ele trebuie sa ramana moi si umede in interior. Se lasa sa se raceasca, dupa care se pot orna.
Crema:
-250 g mascarpone
-150 ml frisca lichida
-3 linguri nutella
-1 lingura cacao
+
-bombonele colorate Dr.Oetker
Se pun toate ingredientele intr-un bol si se mixeaza. Atentie, nu bateti foarte mult cu mixerul, pentru ca se poate taia crema.
 Crema se pune intr-un posh cu dui stelat si se orneaza prajiturile.









2 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.