vineri, 16 decembrie 2016

Fursecuri 1-2-3


O reteta de fursecuri mai simpla decat aceasta, nu cred ca exista. Denumirea de "fursecuri 1-2-3" vine de la proportia de ingrediente, care trebuie respectata si anume, 100 g zahar - 200 g unt - 300 g faina.  Mai adaugati un ou si extract de vanilie si aveti reteta completa. :) Dar detaliez mai jos reteta si va spun si micile secrete, pentru ca si voua sa va iasa perfecte aceste prajiturele fragede, aromate, dragalase. 

Ingrediente:
-300 g faina
-200 g unt moale
-100 g zahar pudra
-1 lingurita extract de vanilie
-1 ou

Se spumeaza untul moale cu zaharul pudra. Se adauga oul si se omogenizeaza. La final se adauga faina, amestecand cu o spatula pana se formeaza un aluat destul de moale si cremos, care se inveleste in folie alimentara si se pune in frigider pentru o ora. Dupa o ora de stat la frigider, aluatul se va intari putin si va fi mai usor de lucrat. Se intinde aluatul pe planseta bine infainata. La fel, se da cu faina si sucitorul, pentru ca aluatul sa nu se lipeasca de el. Eu am intins prima data cam 1/3 din aluat, restul l-am lasat in frigider. Dar, pentru a nu intampina probleme, puteti adauga de la inceput inca 50 g faina, deci 350 in loc de 300 si atunci apuatul nu va mai fi atat de lipicios si greu de intins. Oricum, se lucreaza pe planseta infainata. Se intinde aluatul intr-o foaie subtire (3-4 mm) si se decupeaza cerculete. Aceste cerculete se pun in tava pe hartia de copt si se decupeaza mijlocul cerculetelor, astfel incat fiecarui biscuite intreg sa-i corespunda unul decupat. Eu am preferat sa decupez mijlocul direct in tava, pentru ca fiind foarte fragede, s-ar fi rupt sau s-ar fi deformat . Asa, si-au pastrat forma, dupa cum vedeti in poze. Se coc fursecurile la foc mic, pe treapta a doua a aragazului, timp de 8-10 minute. Ele trebuie sa ramana albe si doar pe fund sa devina usor aurii.  Se lasa sa se raceasca, apoi se lipesc cu gemul preferat. Eu am folosit gem de caise si gem de capsuni. Se pudreaza cu zahar si se pastreaza in cutii de tabla, inchise ermetic. Rezista si 2 saptamani si pe masura ce stau, se fragezesc si mai mult.
Am uitat sa va spun, din cantitatile de mai sus, mi-au iesit 3 tavi a cate 24 bucati fiecare, deci in total 36 fursecuri lipite. 







2 comentarii:

  1. Tare frumoase ti-au iesit tizo ♥♥♥
    Iti urez sarbatori frumoase si An Nou plin de zambete! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. de foarte multe ori am facut aceste fursecuri dar vad ca niciodata nu ti-am scris sa-ti spun cat de bune sunt
    mersi pentru aceasta minunata reteta

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.