duminică, 2 iunie 2013

Eclere cu mousse de capsuni


Un desert simplu si delicios.
Reteta am s-o scriu mai tarziu. Dar nu e nicio filosofie. Coji de eclere putin mai mari (eu le-am facut rotunde din comoditate), crema de vanilie simpla, gen budinca, mousse de capsuni si putina ciocolata amaruie deasupra.

Pentru coji:
-150 g unt/margarina
-15 linguri apa
-150 g faina
-5 oua medii

Intr-un vas se pune apa si margarina si se pune vasul pe foc mic. Cand margarina s-a topit si incepe sa fiarba, se ia de pe foc si se toarna toata faina. Se amesteca bine cu o lingura pana se inglobeaza faina. Se adauga apoi pe rand cate un ou si se amesteca bine cu mixerul. Nu se adauga urmatorul ou pana cand primul nu e bine inglobat . Se toarna amestecul intr-un posh si se spriteaza gramajoare rotunde intr-o tava pe hartie de copt.
Se pune tava in cuptorul preincalzit si se coc eclerele aproximativ 30 minute. Dupa racire se taie capacele si se pune un strat de crema de vanilie si unul de mousse de capsuni. 

Crema de vanilie:
-250 ml lapte
-1 lingura faina sau amidon
-1 ou
-2-3 linguri zahar
-esenta de vanilie

Se amesteca toate ingresientele si se fierbe crema pana capata consistenta unei budinci.

Mousse de capsuni:
-250 g capsuni
 -3 linguri zahar (se poate si mai mult)
-1 lingurita gelatina
-1 lingura apa
-250 ml frisca

Fructele se zdrobesc cu mixerul vertical. Piureul obtinut se amesteca cu zaharul si se incalzeste pana aproape de fierbere. Apoi se ia de pe foc si se adauga gelatina hidratata. Se amesteca si se lasa sa se racoreasca, apoi se toarna peste frisca batuta.




6 comentarii:

  1. Cat de bine arata!! Fur si eu cateva :)

    RăspundețiȘtergere
  2. eu le-as spune "hamburgeri" cu mousse de capsuni, imi place cum arata si sigur sunt la fel de delicioase si apetisante pe cat arata :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Inca nu am mancat capsuni pe anul asta, cred ca e timpul sa merg la supermarket si sa cumpar cateva. Arata delicios eclerele astea reinterpretate!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.