marți, 7 iulie 2015

Prajitura cu crema mascarpone si jeleu de zmeura



Din nou mi s-au adunat o multime de albusuri in congelator si m-am apucat sa fac putina curatenie in congelator, sa am loc pentru fructele de vara, asa ca am incropit o prajitura foarte fina si delicioasa, cu blat din albusuri, crema cu mascarpone, ciocolata alba, frisca si un jeleu de zmeura deasupra. Jeleul ar fi trebuit sa fie intr-un strat mai gros, dar neavand o tava dreptunghiulara detasabila, n-am reusit sa torn tot jeleul deasupra pentru ca se scurgea pe marginile prajiturii. Dar oricum in final a rezultat o prajitura fina, chiar eleganta as spune si foarte aromata. Eu as fi pus zmeura si in crema dar oricat de buna si aromata ar fi ea, e neplacut sa simt samburii intre dinti.
Reteta aceasta de blat din albusuri am folosit-o prima data la Prajitura cu crema de lime si mi-a placut tare mult. Se poate taia frumos si e foarte bun si pufos, se preteaza si la torturi asa ca am sa mai folosesc aceasta reteta. Sigur ca prajitura se poate face si cu blat obisnuit.

Blat:
-14 albusuri
-14 linguri zahar
-14 linguri faina
-1 plic praf de copt
-5 linguri ulei
-coaja rasa de la o lime
Albusurile se spumeaza, se adauga apoi zaharul si se bat in continuare pana cand zaharul se topeste si bezeaua e lucioasa si tare. Se adauga uleiul, coaja de lime, apoi in final, amestecand cu lingura de sus in jos, se adauga faina cu praful de copt. Se toarna compozitia intr-o tava  20/30 tapetata cu hartie de copt si se coace blatul pana cand trece testul cu scobitoarea. Se lasa sa se raceasca apoi se taie in trei foi cat se poate de egale.
Crema:
-250 g mascarpone
-300 ml + 100 frisca lichida (Meggle am folosit eu)
-80 g ciocolata alba (Primola )
-3 linguri zahar pudra
-1 plic gelatina
-50 ml lapte

Gelatina se hidrateaza in cei 50 ml lapte. Intr-un bol se bate mascarpone cu zaharul. Separat se bate frisca, apoi se amesteca cu crema mascarpone. Se amesteca cu mixerul pana se omogenizeaza. Ciocolata alba se topeste pe baie de aburi impreuna cu 100 ml frisca lichida si se adauga gelatina hidratata , apoi se amesteca cu putina crema si se adauga la intreaga cantitate de crema. Jumatate din crema se intinde peste prima foaie fe blat, se pune a doua foaie, restul de crema apoi a treia foaie si se pune prajitura in frigider, pana cand crema se intareste si devine suficient de ferma incat prajitura sa se poata taia frumos. 

Jeleu de zmeura:
-250 g zmeura
-3 linguri zahar
-1 plic gelatina
Zmeura se amesteca cu zaharul si se pune la foc mic pana cand se topeste zaharul, apoi sosul rezultat se paseaza indepartandu-se astfel samburii. Se adauga gelatina hidratata si se amesteca , apoi se toarna jeleul peste prajitura. Aici aveti nevoie de o forma detasabila, ca sa puteti turna jeleul si sa arate frumos pe prajitura. 
Decorati cu aveline din crema sau frisca si zmeura proaspata. 






Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.