joi, 16 august 2012

Prajitura greceasca



Prajitura sau placinta, orice-ar fi, minunea asta dulce trebuie incercata. Startul l-a dat Laura Sava , care e o sursa de inspiratie pentru multi si am vazut ca multe fete au preluat-o deja. Si eu o aveam de mult pe lista dar abia azi i-a venit randul. 

Ingrediente:
- 1 pahar de ulei (200 ml)
- 1 pahar de zahar (am masurat cu acelasi pahar)
- 1 pachet foi de placinta (400 grame)
- 1 pahar de iaurt (200 ml)
- 1 plic praf de copt
- 1 plic zahar vanilat
- 4 oua
- 1 fiola esenta de rom

Pentru sirop:
- 3 linguri zahar
- 3 pahare (200 ml) apa

Modul de preparare este extrem de usor, nu va ia mai mult de 5 minute. Se bat ouale cu zaharul si vanilia pana isi dubleaza volumul. Se adauga uleiul, iaurtul, esenta de rom, praful de copt si foile de placinta facute ferfenita :). Se toarna tot amestecul intr-un vas termorezistent (nu trebuie uns in prealabil) si se coace placinta aproximativ 45 - 50 minute pana se rumeneste. Intre timp pregatim siropul, caramelizand zaharul, apoi turnand cele 3 pahare de apa si lasand sa fiarba putin.
Cand placinta e gata, se toarna usor tot siropul deasupra. Nu va faceti probleme, nu e prea mult, placinta va absorbi tot siropul . Se lasa sa se raceasca apoi se portioneaza si se serveste. Motzurile de frisca nu sunt obligatorii :) dar eu aveam ceva frisca ramasa in cutie. N-ar fi stricat s-o bat un pic mai tare. :)
Cu sau fara frisca, e delicioasa placinta, dulce si insiropata. 







14 comentarii:

  1. Cris, arata demential, si ce-mi place cel mai mult este ca se face repede

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar ca arata dementiala, merita incercata!!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Excelenta si precis foarte, foarte buna.
    Te pup si-ti doresc sa ai o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu siguranta ca este foarte, foarte gustoasa, mai ales ca e o prajitura....uda !!!
    Am tot ce imi trebuie la ea, in casa asa ca maine am de lucru.
    Multumesc pentru idee....
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte apetisanta!!Mmm, o trec pe lista pentru weekend:)Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Tare,tare buna si foarte usor de facut!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.