duminică, 20 aprilie 2014

Prajitura "Deliciu"



Azi va aduc o prajitura fina, eleganta, rafinata, spectaculoasa, un adevarat deliciu. De mult am ochit aceasta prajitura pe blogul Mirelei Goleanu si iata ca acum a venit randul sa o pregatesc si eu. Singura mentiune e ca e un pic prea dulce pentru gustul meu si cand am citit reteta Mirelei am zis ca are prea mult zahar in crema, cu toate astea am pus tot zaharul. Dar data viitoare am sa pun mai putin si va fi perfecta.

Blat:
-7 albusuri
-200 g zahar
4 linguri nuca macinata
-2 linguri pesmet
-2 linguri faina
+
-250 g nuca prajita si tocata cu cutitul
-250 g Nutella/Finetti sau orice crema de ciocolata de acest fel

Mai intai se prajesc cele 250 g nuci intr-o tigaie teflonata pana se rumenesc. Apoi se toaca cu cutitul, dar nu foarte marunt. (Sper ca se vede in poza, desi nu am pozat toate etapele.) Nuca prajita si tocata se pune intr-o tava (26/36) tapetata cu hartie de copt.
Albusurile se bat spuma, se adauga zaharul si se bat pana se topeste zaharul. Apoi se adauga nuca macinata, pesmetul si faina, amestecand cu lingura . Compozitia se repartizeaza uniform in tava peste nuca prajita. Se coace blatul aproximativ 25-30 minute, apoi se scoate, se lasa sa se raceasca si se rastoarna astfel incat nucile prajite vor fi deasupra. Se unge blatul cu crema de ciocolata si se pune in frigider pana se prepara crema.

Crema:
-7 galbenusuri
-8 linguri zahar (eu am pus 10 ca asa scria in reteta Mirelei, dar mi s-a parut prea dulce)
-7 linguri lapte
-500 ml friscalichida
-1 plic gelatina hidratata in putina apa
+
-2 pachete biscuiti Petit Beurre
-150 ml cafea putin indulcita

(Reteta Mirelei nu prevede gelatina, insa ma bucur ca am pus pentru ca prajitura se poate taia frumos si crema nu curge)
Intr-un vas, se bat galbenusurile cu zaharul si laptele pana se spumeaza si se topeste zaharul. Se pune vasul pe baie de aburi si se amesteca din cand in cand pana rezulta o crema spumoasa. Se lasa crema sa se raceasca, apoi se amesteca cu frisca batuta. Gelatina se dizolva si se adauga in crema.
Peste blatul uns cu crema de ciocolata, se pune jumatate din crema , peste crema se pun biscuiti pe care ii trecem prin cafea. Peste biscuiti se pune restul de crema, iar peste crema se rade ciocolata sau se pudreaza cacao. Se pune prajitura in frigider 2 ore, dupa care se poate taia. 
Un deliciu absolut!










9 comentarii:

  1. Paste fericit sa aveti in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata nemaipomenit de delicioasa iar cat despre aspect arata grozav.Imi place mult si cu siguranta e un deliciu exact cum e si numele prajiturii.Cu siguranta o voi incerca si eu.O zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am facut si eu aceasta prajitura si este super, super buna. Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  4. Adevarat deliciu! Am facut/o si eu. Sarbatori fericite si Paste luminat sa ai in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mamma mia che goduria!!!
    Mi prendo subito un pezzo..non resisto.
    Sei bravissima.. i tuoi dolci sono eccezionali.
    Ti Auguro una buona serata.
    Inco

    RăspundețiȘtergere
  6. Paste Fericit si Sarbatori luminate si linistite iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Va multumesc tuturor pentru aprecieri. Va pup pe toate.

    RăspundețiȘtergere
  8. dupa cum arata,
    cred ca e bestiala

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.