vineri, 7 octombrie 2016

Fursecuri cocostar


Azi va servesc cu niste fursecuri absolut delicioase, un biscuite cu cacao, umplutura de cocos si glazura de ciocolata.  Reteta e de la Pokha, e o reteta simpla dar cam migaloasa, insa rezultatul va va incanta papilele gustative. :) Sotul meu e mare amator de fursecuri si imi spune de multe ori ca prefera fursecurile in locul prajiturilor cu crema. (Asta pentru ca poate sa manance o farfurie plina in cateva minute. ) :)

Ingrediente biscuiti:
-400 g faina
-250 g unt
-4 linguri zahar pudra
-3 linguri cacao
-1 lingurita esenta de rom
-1 ou + 1 galbenus
-1 plic praf de copt

Ingrediente umplutura
-1 albus de ou
-200 g zahar pudra
-120 g fulgi de cocos (cred ca 100 g ar fi fost suficient) 

Decor:
-140 g ciocolata
-80 ml frisca lichida
-8 patratele ciocolata alba

(Din poza cu ingrediente lipseste cutia de cacao si esenta de rom. Am uitat sa le pun la pozat. :) )

Mod de preparare:


Mai intai se pregateste aluatul pentru fursecuri, urmand ca apoi sa pregatim umplutura. Pentru aluat, se topeste untul, apoi penste untul topit se adauga zaharul pudra, oul si galbenusul , cele 3 linguri de cacao si se amesteca cu mixerul. Se adauga apoi treptat faina amestecata cu praful de copt. Cand compozitia incepe sa devina mai tare, se lasa mixerul deoparte si se framanta cu mana un aluat nelipicios. 
Pentru umplutura se bate albusul ramas (nu trebuie sa fie spuma tare ca pentru bezea). Se adauga zaharul pudra si fulgii de cocos si se amesteca pana rezulta o compozitie usor umeda. Aici cred ca 100 g fulgi de cocos ar fi fost suficienti, dar depinde si de cantitatea de albus de ou. Eu am pus toti fulgii de cocos si compozitia a fost cam faramicioasa, nu era legata si cu greu am putut modela bilute de cocos pentru umplutura. Aluatul de biscuiti se imparte in bile de marimea unei nuci. (Mie mi-au iesit 25 bucati.) Fiecare bila se intinde in palma (asa mi s-a parut cel mai usor) si in mijloc se aseaza cate o biluta de cocos, se acopera cu marginile de aluat si bilutele formate se aseaza in tava pe hartie de copt.
Asa arata la final :


 Se coc 20-25 minute la foc mic, pe treapta a doua a aragazului, apoi se scot pe un gratar si se lasa sa se raceasca.


Pentru glazura am folosit 1 tabla de ciocolata cu lapte Primola, dar m-am gandit ca fiind doar de 80 g n-ar fi suficienta, asa ca am mai adaugat cateva patratele de ciocolata amaruie. Am avut in total 140 g ciocolata, pe care am topit-o la microunde si am adaugat cam 100 ml frisca lichida, pana cand am considerat ca ciocolata are consistenta potrivita pentru a glazura fursecurile. Am glazurat fiecare fursec si l-am pus din nou pe gratar sa se usuce glazura, apoi am topit 8 patratele de ciocolata alba Primola, am pus ciocolata intr-o punga careia i-am taiat un coltisor si am desenat dungile pe fursecuri. Delicioase langa cafeaua de dimineata.







3 comentarii:

  1. Arata superb.Deja simt cum imi ploua in gura.Trebuie sa il surprind si eu odata pe sotul meu cu o asemenea reteta.Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca va plac fursecurile. Multumesc pentru vizita.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.