duminică, 19 august 2012

Concentrat de legume


Adica un soi de delikat natural si care (sper) inlocuieste cu succes delikatul din comert. Am facut aceste cuburi in speranta ca am sa elimin definitiv delikatul, pentru ca stim cu totii cat e de nesanatos indeosebi din cauza benzoatului de sodiu care da gustul acela specific si care practic creeaza dependenta. Problema e ca ne-am obisnuit atat de tare cu acest delikat incat avem impresia ca fara el mancarea nu mai are gust. Aceste cubulete 100% naturale au menirea de a inlocui delikatul (am sa va spun si daca vor reusi :D). Deocamdata e o incercare. 

-2 morcovi
-1 radacina de patrunjel + frunzele
-1 radacina mica de telina + frunze
-1 ardei gras
-1 gogosar
-2 linguri ulei
-1 cescuta apa


Incepem prin a curata si spala bine legumele. (Am sa repet experimentul saptamana viitoare si vreau sa adaug varza, gulii, conopida pentru un plus de gust.)
Legumele le dam prin masina de tocat carne sau prin robot. Le calim foarte putin in ulei, apoi adaugam apa si lasam sa fiarba 5 minute. Pensulam cu ulei niste forme de cuburi de gheata sau suport de oua :D, umplem cuburile cu amestecul de legume si punem in congelator. Dupa 2-3 ore se pot scoate cuburile gata inghetate, se pun in pungi si se pastreaza in congelator.







15 comentarii:

  1. Ce buna idee, eu puneam in pungi, asa este mai practic.

    RăspundețiȘtergere
  2. wow, super idee, noi am renuntat de 3 ani la delikat si consider ca e un mare succes pentru familia noastra. mancarea ni se pare la fel de buna si fara delikat. dar acum cu ideea ta o sa reincepem folosirea delikatului. chiar ma gandeam cum sa fac delikat in casa. eu mai cumparam legume uscate: morcov, pastarnac, ceapa si patrunjel, le amestecam intr-o cutiuta si puneam cate putin la supe si ciorbe, dar nici de acelea nu sunt sigura ca sunt 100% naturale. ce-ai facut tu... e un succes :)
    pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. wow, super idee, noi am renuntat de 3 ani la delikat si consider ca e un mare succes pentru familia noastra. mancarea ni se pare la fel de buna si fara delikat. dar acum cu ideea ta o sa reincepem folosirea delikatului. chiar ma gandeam cum sa fac delikat in casa. eu mai cumparam legume uscate: morcov, pastarnac, ceapa si patrunjel, le amestecam intr-o cutiuta si puneam cate putin la supe si ciorbe, dar nici de acelea nu sunt sigura ca sunt 100% naturale. ce-ai facut tu... e un succes :)
    pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ona. Asta intentionez si eu, sa renunt la delikat definitiv.

      Ștergere
  4. Ingenioasa idee, felicitari! E musai sa incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am facut si eu ceva de genul asta anul trecut,dar am pus si varza,gulie, conopida, praz,brocoli,capia,pastarnac,frunze si codite de patrunjel(ca "merge"la orice) etc...asta mi se pare mie ca e concentratul de legume,pe care-l pun(2-3 cubulete) pe langa altele la mancare,dar nu la toate felurile....ce ai facut tu mai sus si ti-au iesit atatea cubulete,eu pun la o ciorba....sa nu te superi,dar asta e parerea mea...o zi buna :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga "Anonim", nu am de ce sa ma supar, daca ai citit postarea mea, ai vazut ca am specificat ca a fost doar un experiment pe care am de gand sa-l repet si sa adaug si alte legume. Acum am pus doar ce am avut in frigider. :)

      Ștergere
  6. Ce idee buna, Cristina! Cu siguranta e mai sanatos sa mancam asa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Gabriela. Urmeaza si alte incercari pana cand nimeresc combinatia ideala.

      Ștergere
  7. Ce idee buna!:) Pe langa faptul ca sunt sanatoase arata si foarte dragut!;))

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu sunt la capitolul uscat legume cu aparatul de deshidratat.... Ma gandesc ca apoi sa le zdrobesc si sa le amestec cu putina sare. Delikat nu cred ca am folosit 1 pachet in ultimii cinci ani.... am mai tot timpul in casa, dar de obicei il arunc pentru ca a expirat :)

    Cuburile tale arata atat de bine si ideea mi se pare geniala. Sigur voi face si eu "experimentul" tau, iar cand ajungi la "combinatia ideala" sa ne spui si noua :)
    Minunat!
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte bine ca ai pregatit in casa.Bravo!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.