luni, 5 februarie 2018

Lemon curd



Saptamana trecuta am facut si eu, pentru prima data lemon curd. O crema de lamaie foarte laudata si apreciata in blogosfera, o crema care se face foarte usor si poate fi folosita la torturi, prajituri, pancakes, fursecuri, cam la orice desert.
Eu imi imaginam un tort cu mousse de ciocolata alba, jeleu de mure si crema de lamaie, dar, surpriza: alor mei nu le-a placut deloc gustul acrisor al cremei de lamaie, asa ca nu cred ca voi mai repeta experienta. Mie mi-a placut, dar ce sa zic, nu m-a dat pe spate. 

Ingrediente:
-3 lamai (sucul si coaja rasa)
-200 g zahar
-2 oua intregi
-1 galbenus de ou
-80 g unt

Crema aceasta e foarte usor de facut, pur si simplu se pun toate ingredientele intr-un vas, se pune vasul pe baie de aburi (daca aveti timp, chef si rabdare), daca nu, atunci la foc mic si se amesteca in continuu cu un tel in forma de para, pana cand crema se ingroasa si va avea consistenta unei smantani. Se pune crema intr-un borcan si se lasa sa se raceasca. Dupa racirea completa, crema se va mai ingrosa si va putea fi folosita la prajituri, torturi, inghetate, etc.





Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.