joi, 13 octombrie 2016

Nohutlu pilav - Pilaf turcesc cu naut


Cred ca v-am mai spus eu ca nu sunt foarte prietena cu orezul, dar pentru ca imi plac tare mult retetele orientale (turcesti si arabesti ), am fost tentata sa incerc aceasta reteta simpla de pilaf turcesc cu naut. Pilaful cu năut (nohutlu pilav) este probabil cea mai cunoscută și mai ieftină mâncare stradală turcească, o mancare ieftina si foarte simpla. Ce-mi place la retetele turcesti este ca din putine si banale ingredient, reusesc sa gateasca ceva gustos si destul de rapid. Nautul e foarte des folosit in bucataria turceasca si eu am inceput sa-l folosesc foarte des, mai ales de cand am descoperit si conservele sanatoase de la Sun Food. Asa nu mai pierd timpul cu inmuiatul si fiertul nautului, ci desfac o conserva si o folosesc la diverse retete cum e si cea de pilaf turcesc cu naut.

Ingrediente:
-2 pahare orez 
-1 conserva naut Sun Food 
-1 l supa de pui
-50 g unt
-1 lingura ulei de masline
-sare
-piper


Mod de preparare:

Se spala orezul in mai multe ape, pana cand apa ramane limpede. Eu am folosit un orez special pentru pilaf, pentru ca boabele nu se lipesc. Untul se topeste intr-o tigaie, apoi se adauga orezul spalat si scurs de apa si se caleste cateva minute, pentru ca boabele sa devina sticloase si sa nu se lipeasca. Se adauga apoi nautul scurs, uleiul de masline ,supa de pui si sarea, se acopera vasul cu un capac si se pune la fiert la foc mic. Se fierbe cam 10 minute, dupa care se ia vasul deoparte, se amesteca usor cu o furculita, se pune capacul inapoi si se lasa 10 minute vasul nemiscat, dupa care pilaful se poate servi ca atare, presarat cu putin piper si un strop de ulei de masline.
 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.