joi, 10 noiembrie 2016

Mini gugulufuri cu ciocolata si frisca


Aceste prajiturele aromate si gustoase ne-au placut tare mult. Combinatia ciocolata, portocala, frisca e una mai mult decat reusita. De fapt am folosit o reteta de cupcakes cu ciocolata, dar le-am copt in forma de mini guguluf. O idee geniala, pentru ca au iesit niste cupcakes cu umplutura de ciocolata si mot de frisca. Pacat ca au fost prea putine :P , am facut doar 10 bucati.

Ingrediente:
-2 oua
-100 g zahar
-100 g unt topit
-125 g iaurt gras (Zuzu Max 10%)
-1 lingurita rasa bicarbonat de sodiu
-150 g faina
-50 g cacao
-1 lingurita praf de copt
-coja rasa de la o portocala
-sucul de la o jumatate de portocala

Ganache de ciocolata:
-100 g ciocolata neagra
-100 ml smantana pentru frisca

Decor:
-200 g smantana pentru frisca
-2 linguri zahar pudra
-coji de portocale confiate

Intr-un bol se pun untul topit, ouale, iaurtul, zaharul, sucul si coaja de portocale, bicarbonatul de sodiu si se mixeaza. Se adauga apoi faina amestecata cu cacao si praful de copt si zaharul vanilat si se amesteca cu mixerul pana cand compozitia devine omogena si capata o consistenta destul de vartoasa. Compozitia se pune in forma de silicon pentru gugulufuri, sau se poate pune in cosulete pentru muffins. Mie mi-au iesit 10 bucati. Se coc maxim 20-25 minute, pentru ca altfel devin prea uscate. Ele trebuie sa ramana moi si umede in interior. Se lasa sa se raceasca, dupa care se pot umple cu crema si orna dupa preferinta.
Pentru crema ganache, am topit pur si simplu ciocolata si am adaugat smantana pentru frisca, am amestecat si am umplut formele. Am pus prajiturile in frigider o ora, dupa care le-am ornat cu frisca.
Smantana pentru frisca de la Dorna e cea mai buna din cate am incercat pana acum. Am mai folosit Pilos si  Sanlacta, dar acestea din urma sunt prea lichide si nu se pot bate intr-atat incat sa se poata folosi la ornat.
Smantana pentru frisca trebuie sa fie rece, bolul in care bateti frisca sa fie rece si paletele mixerului sa fie reci si atunci cu siguranta veti obtine o frisca bine batuta, care sa nu se taie si nici sa nu se faca unt si sa puteti orna prajiturile cu ea.  
Asadar, se bate frisca, se adauga zahar pudra sau vanilat, se pune frisca intr-un posh si se decoreaza prajiturile. Deasupra se pun bucati de coji de portocale confiate.






Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.