luni, 25 mai 2015

Socata


Cea mai buna bautura racoritoare pe timp de vara. Am facut deja trei portii si pana se mai gasesc flori de soc, mai fac. Apoi trecem la Siropul din flori de soc si ulterior la cel din fructe de soc.

Ingrediente:
-10 flori de soc
-500 g zahar
-2 lamai
-5 l apa plata

Pentru prepararea socatei e nevoie de un borcan mare de 5 l, dar cum eu nu am asa ceva, am preparat socata in bidonul de apa plata. Mi se pare chiar o solutie mai buna si mai practica. 
Florile de soc se spala cu grija prin scufundarea intr-un vas cu apa. Se pun apoi in borcan/bidon. Se adauga zaharul, zeama de la o lamaie si cealalta lamaie taiata felii subtiri si in final apa plata. Se inchide bidonul si se agita de cateva ori sa se topeasca zaharul. Se pune la soare pentru 3 zile. Intre timp mai desfaceti cu grija capacul sa iasa gazele. Veti observa ca daca folositi un bidon de apa cum am folosit si eu, acesta se va intari si veti avea impresia ca e gata sa explodeze, de aceea e bine sa mai desfaceti capacul din cand in cand. Dupa trei zile socata va deveni usor acidulata, se strecoara si se pastreaza in sticle. Eu am pus-o in flacoanele de apa. Se serveste rece, cu felii de lamaie si eventual cu frunzulite de menta. 





Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.