sâmbătă, 20 august 2011

Torta della nonna






"Torta della nonna" sau tortul bunicii, este de fapt un soi de tarta umpluta cu crema de vanilie, o crema asemanatoare celei de cremsit. (Dedicatie speciala pentru verisoara mea scumpa si draga, Antonica din Botosani, careia ii place tare mult acest fel de crema :) ) Reteta e luata de pe un blog italian , insa sursele mele de inspiratie au fost doua fete dragute de pe Bucataras, RuxyRux si Corina33.

Ptr aluat:

300 g faina
1/2 praf de copt
120 g unt
170 g zahar
1 ou + un galbenus
1 varf de cutit de sare
coaja rasa de la o lamaie

Ptr. crema:

750 ml lapte (am pus 1 l)
8 galbenusuri
200 g zahar
100 g faina sau amidon (am adaugat si 2 linguri de amidon)
1 plic zahar vanilat
coaja de la 1/2 lamaie




La aceasta reteta, mai intai se pregateste crema, apoi foaia de tarta.
Cele 8 galbenusuri se amesteca cu zaharul, vanilia, coaja de lamaie si se bat cu mixerul pana isi dubleaza volumui si se albesc. Se adauga faina, amidonul si laptele cald, apoi se fierbe crema pana se ingroasa si se lasa sa se raceasca.

Pentru foaia de tarta, se amesteca faina cu praful de copt, zaharul pudra, vanilia, coaja de lamaie, se adauga oul si galbenusul si in final untul moale. Se face o bila de aluat care se lasa in frigider pentru o ora.

Se unge cu unt si se tapeteaza cu faina o forma de tort, se intinde 3/4 din aluat pe funful formei de tort si pe margine, se pune toata crema iar restul de aluat se intinde si se decupeaza cu diferite forme si se pune peste crema. Se pune tarta in cuptor pentru 40-50 minute. Se lasa sa se raceasca, e bine sa stea la frigider cel putin 3 ore, dupa care se pudreaza cu zahar si se serveste cu o cafea alaturi. E delicioasa si sunt multumita si de aspect, singura problema fiind ouale palide de magazin :), de aceea crema mea a iesit alba spre deosebire de cea a fetelor.








14 comentarii:

  1. Una deliciosa torta, estupenda.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  2. Super arata... eu nu mai intru pe la tine... ca tot ce imi place ... execut... si nu mai mai opresc ... :)) Glumesc... Am fost si in concediu si inainte de asta am fost f ocupata cu serviciul... Te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Muchas gracias Jose Manuel. Me alegro que te gusta esa torta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Felis. Sa va fie de bine vacanta. Te pup si eu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Miculinul ar fi tare incantat de o asemenea tarta, asa ca o trec pe lista.
    Pupic lui Alex, si weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  6. Én már nem fokozom a szavakat!!!!
    szuper!

    RăspundețiȘtergere
  7. Micul, ma bucur ca iti place. Pupici si tie.

    RăspundețiȘtergere
  8. Koszonom Piroska. nagyon kedves vagy.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce pufosenie si crema aia tb sa fie taaare buna ;-)

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Liana. E buna intr-adevar.

    RăspundețiȘtergere
  11. Aziz, merci mult de vizita. Te astept la o feliuta de torta.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.