duminică, 16 mai 2010

Cosulete cu vanilie si capsuni


-250gr. faina
-110 g unt sau margarina
-5-6 linguri de apa cu gheata

Intr-un castron se aseaza faina, si untul. Cu mana sau cu o furculita amestecati pana se formeaza bilute mici.
(Reteta originala prevede si o jumatate lingurita sare, insa eu nu pun niciodata sare la dulciuri. Si oricum cantitatea de sare mi se pare exagerat de mare.)
Cind untul s-a incorporat bine se pune cite o lingura de apa rece pana cind aluatul se stringe ca o bila. Nu trebuie framantat prea mult. Daca aluatul se face bila doar cu 4-5 linguri de apa nu e necesar sa punteti toata apa. Se inveleste in folie alimentara si se pune la frigider 2 ore.


Se intinde foaia si se pun formele de mini tarte cu fundul in sus, se taie cu cutitul de jur imprejurul lor lasand o margine mica. Se intinde aluatul in fiecare forma, indepartand excesul.



 Se inteapa cu furculita pentru a se evita umflarea aluatului.
Se coc in cuptorul preincalzit pana se rumenesc.

  


Crema:

-3 oua
-120 g zahar
-3 linguri faina
-2 vanilii
 -500 ml lapte

Galbenusurile se amesteca cu zaharul, vanilia, faina si laptele si se fierbe la foc mic amestecand in continuu. Cand s-a ingrosat, se adauga albusurile spuma.


Se umple cosuletele cu crema, se aseaza deasupra felii de capsuni si se toarna deasupra cate o lingura de tort gelee. Optional se pot orna cosuletele si cu frisca.




17 comentarii:

  1. Foarte bune!! Mi-am cumparat si eu din Spania forme pentru cosulete si urmeaza sa fac si eu:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Aoleu, tocmai din Spania? Aici la Luxor sunt cate vrei, 0.60 bani / bucata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Le-am vazut si am zis sa le cumpar ca cine stie daca noi gasesc si pe unde...si nu am chef de cautat.
    Am luat 12 buc cu 3 E/...deci multtt mai scumpe dar asta e:) Nu umblu prin centru si prin Auchan sau Real nu am vazut...sau poate sunt dar nu mi-au sarit in ochi:)
    La Luxorul mare zici tu nu? Acolo parca sunt oale si altele...

    RăspundețiȘtergere
  4. Exact acolo Bianca. Gasesti tot felul de forme pentru prajituri, torturi, etc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Immm ce bune trebuie sa fie.Arata foarte apetisant.
    O zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristna esta delicioso el postre de hoy la combinación de las frutillas con la crema es muy buena
    besos
    http://comidachile.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  7. criss sunt atat de dragalase si delicate.sunt sigura ca au fost delicoase.mai ai?pup si o zi minunata

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Micul. o zi buna si tie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Gracias Angelica.
    Besos para ti tambien.

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Sarah. Mai am vreo 3. O zi frumoasa si tie.

    RăspundețiȘtergere
  11. 14-15 cosulete. Depinde si de marimea formelor.

    RăspundețiȘtergere
  12. Criss,cosuletele arata minunat,.dar am descoperit poza postata aici ,deci furata.Reclama reteta,ca acel ''domn'' posteaza doar furturi...http://prajituria.ro/retete/cornulete-fursecuri-si-alte-minunatii-pentru-platou/flori-de-mar/12854/

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Veronica.
    Ce pot sa fac? Exista multi nesimtit care fura pozele altora, vad ca a profitat de faptul ca nu mi-am semnat poza. Cei de pe "Prajituria" ar trebui sa verifice totusi cine ce posteaza. Multumesc oricum.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.