sâmbătă, 20 aprilie 2013

Lamaita (sau Alba ca zapada)


Am sa incerc sa fac poze mai bune, dar nu stiu daca reusesc, pentru ca am facut zeci de poze insa astea au fost cele mai bune. Din pacate oricat m-as stradui, aparatul meu nu poate mai mult.
Bun, daca tot ne-am intors de la plimbare, e timpul sa postez si reteta. Desi dupa vreo 4 ore de plimbareala prin padure, la aer curat, m-a cam luat somnul. :) E superba padurea acum, plina de floricele colorate care mai de care mai frumoase. Am cules si noi cateva dar pana acasa s-au ofilit.
Dar sa revenim la prajitura. Niciodata nu mi-a placut sa fac prajituri cu foi, dar acum mi-am schimbat parerea despre prajiturile cu foi. Pentru ca aceasta prajitura se face atat de rapid si e atat de buna incat imi pare rau ca n-am facut-o pana acum. Dar am mai avut un motiv pentru care am fugit de ea si anume amoniul din foi. Am tot cautat pe net alte retete dar pana la urma am ramas la reteta originala si mi-am dat seama ca amoniul n-a fost o problema pentru ca nu se simte decat atunci cand se coc foile, apoi mirosul dispare si intr-adevar prajitura devine atat de frageda incat se topeste in gura.
Reteta o am de la mama insa crema am luat-o de aici si nu-mi pare rau pentru ca grisul face crema mai pufoasa si mai aerata. 
Foi:
-3 oua
-8 linguri ulei
-8 linguri zahar
-8 linguri lapte 
-1 lingurita amoniu alimentar
-550 g faina (poate intra mai mult, in functie de tipul de faina folosit)
Intr-un vas se bat ouale cu zaharul si uleiul, se adauga laptele fierbinte in care se adauga amoniul. Atentie, ca laptele se va umfla si va face spume. :) Se adauga apoi faina , amestecand la inceput cu o lingura si apoi framantand cu mana pana cand aluatul nu se mai lipeste de maini. Se imparte aluatul in 4 parti egale. Eu am cantarit fiecare bucata, sa fiu sigura ca foile imi vor iesi egale. Se coc 4 foi pe dosul unei tavi unse cu unt si tapetat cu faina. Foile se intind (eu le-am cam peticit dupa cum se vede :D, pentru ca n-am reusit sa intind o foaie perfect dreptunghiulara), se inteapa cu furculita sa nu se umfle si se coc 8-10 minute la foc mic. Atentie, ele trebuie sa ramana albe. Se manevreaza cu grija pentru ca sunt destul de fragile si casante.

Crema:
-4 linguri faina
-2 linguri gris
-250 g zahar
-500 ml lapte
-coaja si zeama unei lamai
-250 g unt de buna calitate (eu am pus doar un pachet, dar ar mai fi trebuit putin)

Din faina, gris, zahar, lapte, coaja de lamaie se fierbe o budinca ce se lasa sa se raceasca apoi se pune in frigider pana se raceste bine de tot. Eu am adaugat si zeama de la o jumatate de lamaie (n-am pus de la o lamaie intreaga pentru ca imi era teama ca va fi crema prea acra) si am amestecat bine budinca.
Untul se vate spuma cu mixerul, se adauga apoi treptat budinca. Se imparte crema in trei parti egale, se umplu foile si se pune prajitura in frigider pana a doua zi, cand se pudreaza cu zahar si se poate taia in felii dreptunghiulare sau in romburi.
Enjoy !






8 comentarii:

  1. De mult vreau si eu sa o fac!.. Ar trebui sa o incerc!! Arata tare bine a ta!...

    RăspundețiȘtergere
  2. Amoniul fragezeste aluatul, nu trebuie sa fii reticenta la el. Eu il folosesc destul de des.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. O prajitura pe care mereu o servesc cu placere. Imi place mult cum ai preparat crema, nu stiam ca se pune si gris. E de retinut. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat de bine arata!!! Apetisanta rau de tot!!!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.