joi, 24 noiembrie 2016

Clatite cu pui si ciuperci Sun Food


Aceste clatite delicioase le-am facut cu o luna in urma si...pur si simplu am uitat sa postez reteta pe blog. Si uitandu-ma intr-o zi peste retetele Sun Food, am observat ca imi lipseste aceasta reteta de pe blog.

Ingrediente clatite:
 -250 g faina
-2 oua
-1/2 lingurita sare
-300 ml lapte
-2 linguri ulei
-200 ml apa minerala

Se pun toate ingredientele intr-un bol si se amesteca cu mixerul, pana rezulta o compozitie omogena si matasoasa. Eu clatitele le fac dupa ochi in general, astfel ca daca dupa ce amestec toate ingredientele, aluatul mi se pare prea gros, mai adaug apa sau lapte. Se coc clatitele pe ambele parti, intr-o tigaie antiaderenta si se pun una peste alta. Dupa ce se racesc, se pot umple.

Umplutura:
-1 caserola carne tocata de pui (850 g a avut caserola mea)
-1 ceapa
-2 catei de usturoi
-sare
-piper
-boia de ardei iute
-cimbru
-300 ml suc de rosii

Ceapa si usturoiul se toaca marunt si se calesc in ulei. Se adauga carnea si se caleste pana cand isi schimba culoarea. Se adauga sarea, piperul, boiaua iute si cimbrul, se toarna sucul de rosii, se amesteca si se fierbe aproximativ 10 minute, pana cand carnea este gatita si apa s-a evaporat.

Sos de ciuperci
-1 borcan de ciuperci Sun Food
-1 lingura ulei de masline
-200 ml smantana pentru gatit
-200 ml lapte
-sare
-piper
-patrunjel verde
-1 catel de usturoi

Usturoiul zdrobit se caleste in uleiul de masline, dupa care usturoiul se poate indeparta. Avem nevoie doar de putina aroma. Se adauga ciupercile scurse de apa, smantana dulce (nu fermentata!), laptele, sarea si piperul si se fierbe sosul cateva minute. Din momentul in care incepe sa fiarba, se lasa 2-3 minute si e gata. Nu e nevoie de mai mult timp daca folositi ciuperci conservate. La final se adauga patrunjel verde (eu am pus congelat) .
Se ia o clatita, se pune o lingura de umplutira, apoi cu ajutorul unor inele de ceapa se "leaga" clatita sub forma unei boccelute. In farfuriile in care vom servi clatitele, se pun 2 linguri de sos de ciuperci, peste sos se pune bocceluta de clatita si se serveste. Puteti servi clatitele ca si aperitiv sau ca si fel principal. Puteti rula clatitele si asemeni sarmalelor, daca nu va place metoda mea de prezentare sub forma de boccelute.
Enjoy!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.