sâmbătă, 31 ianuarie 2015

Tarta cu branza si visine


Aluat de tarta:
-300 g faina
-1 ou
-125 g unt rece
-3 linguri zahar pudra
-coaja rasa de la o lamaie
-2 linguri apa rece
-1/2 lingurita bicarbonat de sodiu stins cu suc de lamaie
Umplutura :
-350 g visine (eu nu le-am cantarit)
-2 linguri zahar
-1 lingura amidon
Crema de branza:
-350 g branza dulce sau crema de branza
-200 g smantana
-150 g zahar pudra
-2 oua
-coaja rasa de lamaie
-esenta de vanilie

Pentru crusta, se amesteca faina cu zaharul pudra si se adauga cubuletele de unt rece. Cu degetele se amesteca untul cu faina, astfel incat sa capete un aspect faramicios. Se adauga coaja rasa de lamaie, oul batut, bicarbonatul de sodiu stins cu zeama de lamaie si apa rece. Se formeaza o bila de aluat nelipicios, care se inveleste in folie alimentara si se pune in frigider o ora.
Pentru umplutura am folosit un borcan de visine conservate pentru prajituri. Se pun visinele intr-o strecuratoare sa se scurga zema, se adauga zaharul si se amesteca.  Se adauga amidonul si se pune vasul pe foc, amestecand in continuu, pana cand se ingroasa ca o budinca.
Pentru crema, se bat ouale cu zaharul, pana cand isi dubleaza volumul si zaharul se topeste. Se adauga crema de branza, smantana, esenta de vanilie si coaja de lamaie.
Aluatul se intinde intr-o forma de tort, avand grija sa ajunga si pe margine. Se pune jeleul de cirese si peste cirese, crema de branza. Se coace tarta aproximativ 45-50 minute, dupa care se lasa sa se raceasca si se pune in frigider cateva ore. Eu am lasat-o pana dimineata. Se serveste pudrata cu zahar sau ornata dupa preferinta. Eu am ornat-o cu frisca batuta, ciocolata si visine. Cu frisca am dat-o-n bara pentru ca am folosit frisca Pilos de la Lidl si gustul mi s-a parut oribil. Se zice ca e frisca naturala, dar are un puternic gust de lapte praf, ceea ce nu mi-a placut deloc.





6 comentarii:

  1. Foarte bună tarta, Cristina! Spune-mi, te rog, cum ai păstrat vișinele pentru prăjituri la borcan?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Gabriela. Eu visinele le congelez pentru ca imi plac mai mult asa. Dar am primit de la soacra-mea un borcan de visine. Stiu ca se pun crude amestecate cu zahar si o aspirina, in borcane sterilizate. Dar eu n-am incercat aceasta metoda.

      Ștergere
    2. Interesantă metoda. Mulțumesc, Cristina!

      Ștergere
  2. Mmm, cu branza si visine-o combinatie nemaipomenita!! Imi place aluatul, arata crocant, cum imi place mie ;-) pupici multi!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.