sâmbătă, 8 noiembrie 2014

Prajitura tiramisu



Pe siteul reteteaz.net am vazut o prajitura care mi-a atras atentia si pe care am vrut sa o pregatesc la sfarsit de saptamana. Dar pe parcurs mi-am schimbat ideile si fiind vorba de un blat in care se coc niste piscoturi, blat care mai apoi se insiropeaza cu cafea, am zis ca mult mai potrivita ar fi o crema cu mascarpone. Nu m-am inselat, a iesit o prajitura fina, delicioasa care te duce cu gandul la tiramisu. Poate pe viitor am sa refac prajitura si in varianta originala care sunt sigura ca e la fel de buna.

Ingrediente pt. blat:
- 5 albuşuri
- 150 g zahăr
-100 ml lapte 
- 50 ml ulei
- 135 g făină
-25 g cacao 
-10 g praf de copt
- 8 pişcoturi
- 1 esenţă de rom

  Se batalbuşurile spumă tare cu un praf de sare, apoi se adauga treptat zahărul, mixând încontinuu. Se adauga uleiul şi laptele şi se omogenizeaza. Se amesteca făina cu praful de copt şi cu cacaua si se toarna peste compoziţia de albuşuri. Se amesteca usor cu lingura de lemn pentru a
nu se lăsa spuma. Se toarna compoziţia intr-o tava (20/30) tapetata cu hartie de copt . Cele 8 pişcoturi se aşeaza peste compoziţie, formând 4 linii (de câte două pişcoturi) paralele.
Se coace blatul 30-35 de minute la temperatura medie sau până când trece testul scobitorii.

Sirop:
-80 ml cafea espresso
-1 lingurita zahar
-esenta de rom

Cu acest sirop se insiropeaza blatul dupa ce s-a racit, apoi se pune crema.

Pentru crema:
-250 g mascarpone
-350 ml frisca lichida
-5 galbenusuri
-150 g zahar
-6 foite gelatina

Foitele de gelatina se pun la inmuiat in apa rece. Galbenusurile se amesteca cu zaharul, pe baie de aburi pana se topeste zaharul. Se lasa sa se raceasca in frigider. Mascarpone se bate cu mixerul si se adauga crema de galbenusuri. Separat se bate frisca, apoi se adauga crema cu mascarpone. Gelatina se topeste pe baie de aburi si se adauga in crema, apoi se omogenizeaza crema. 
Se intinde crema peste blat si se pune prajitura in frigider cateva ore sau peste noapte. Se orneaza cu ciocolata sau se pudreaza cu cacao.
(Ideal este sa lasati prajitura in frigider cateva ore bune. Eu am taiat-o dupa doua ore si crema nu a fost destul de "teapana" dupa cum se poate vedea. A doua zi insa cuburile s-au taiat perfect.)








4 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.