joi, 3 ianuarie 2013

Pogacele cu jumari


Desi mi-au iesit foarte bine pentru prima incercare, nu sunt printre favoritele mele, ba chiar pot spune ca nu-mi plac deloc. Le-am facut insa in mod special pentru sot caruia ii plac foarte mult. Reteta ii apartine lui goldielocks de pe Bucataras. (eu am facut mici modificari)

Ingrediente:
-600 g faina
-1 ou
-1 lingurita sare
-25 g drojdie
-1 lingurita zahar
-200 ml lapte
-2 linguri margarina/unt

Pasta de jumari
-300 g jumari
-sare
-piper

Se amesteca drojdia cu laptele caldut si zaharul si se lasa la dospit 15 min.
Cand a inceput sa faca bule de aer se amesteca cu faina,smantana,margarina,sarea si se framanta bine aluatul. Se lasa la crescut intr-un loc ferit de curentii de aer rece cel putin 30 min. (Eu l-am lasat o ora, timp in care si-a dublat volumul.)
Dupa ce a crescut frumos se intinde intr-un dreptunghi de vreo 6-7 mm grosime. Din jumarile date prin masina de tocat(sau robot de bucatarie,dupa caz) se face o pasta care se condimenteaza cu sare si piper dupa gust. Jumarile se intind uniform pe aluat si se incepe impaturirea.
Laturile mai putin late ale dreptunghiului se aduc spre mijlocul aluatului,apoi se indoaie pe linia de imbinare ca si cand ai inchide o carte.Apoi se mai indoaie inca o data pe latura cea mai lunga.
Se pune in frigider dupa ce s-a infoliat, pentru 30 min
Dupa scurgerea timpului se mai repeta operatiunea "impaturire+frigider" inca de 2 ori
Dupa ultima impaturire se intinde aluatul intr-un dreptunghi destul de grosut si se taie in diferite forme, se lasa la crescut, se ung cu ou batut,se introduc in cuptorul preincalzit,se coc pogacelele si se savureaza alaturi de un pahar de bere.





3 comentarii:

  1. Cristina,ez a tepertős pogácsa valami csodás, van töpörtyű krémem,remélem legalább megközelítőleg sikerül nekem!!:):)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristina ti-au iesit foarte frumusele si infoiate, exact asa cum ar fi trebuit. Nici mie nu imi plac in mod deosebit, dar pentru cei care adora carnea de porc/ jumerile/ grasimile vor fi absolut adorabile. Mie imi plac pentru ca sunt foietate, iar aluat il poti congela si apoi refolosi. Pentru a le face mult mai pe gustul meu, inainte de a le baga in cuptor, le ung cu ou si le presar cu susan si cascaval razuit.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Craita. Eu le-am uns cu ou si am presarat chimen, insa intr-adevar puteam sa pun si cascaval. Poate asa mi-ar fi placut si mie. :)

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.