vineri, 19 septembrie 2014

Placinta cu carne, ciuperci, cascaval



Rocsy Ciobanu e o fata draguta , pe care am cunoscut-o pe Bucataras si care are multe retete apetisante. Pe blogul ei am descoperit o reteta "Tarta cu carne, ciuperci, cascaval", dar care mie mi se pare mai mult o placinta sau de ce nu, o pizza. In fine, oricum s-ar numi, rezultatul e acelasi:delicios! De cum am vazut reteta am stiut sigur ca ii va placea mofturosului meu si nu m-am inselat. Merci pentru reteta! Cu aceasta reteta particip la concursul pe care Rocsy il organizeaza si unde are niste premii dragalase.

Pentru aluat:
 

-400 g faina
-25 g drojdie
-1 lingurita zahar
-2 linguri ulei
-1/2 cana apa calduta
-sare

Umplutura:
-400 gr carne tocata amestec
-350 g ciuperci proaspete (sau un borcan mic de ciuperci conservate) 
-1 morcov
-1 ceapa
-1/2 ardei galben
-1 rosie mare
-1 lingura pasta de gogosari cu kapia
-4 crengute marar verde
-3 linguri ulei
-150 gr cascaval
-1 lingura rasa pasta de tomate
-sare
-piper
 -2-3 frunzulite de busuioc
-putin cimbru

Drojdia se pune in laptele cald in care am adaugat si zaharul si se lasa sa se umfle. Intr-un vas se pune faina, sarea si uleiul. Se amesteca, apoi se pune laptele cu drojdia si se framanta aluatul pana cand nu se mai lipeste de mana sau de peretii vasului. Se acopera cu un prosop si se lasa sa creasca o ora, timp in care isi va dubla volumul.

Se toaca marunt ceapa, ardeiul, se calesc in uleiul de masline, se adauga rosia taiata cubulete, morcovul ras si carnea, sare, piper, cimbru, marar, busuioc, pasta de ardei si pasta de rosii. 
Ciupercile se curata, se taie felii si se calesc in putin ulei.
Aluatul se imparte in doua parti, in functie de vasele in care vom coace placinta. Eu am folosit doua vase termorezistente, pe care le-am uns cu ulei si am intins aluatul. Peste aluat se pune umplutura (amestecul cu carne tocata), apoi ciupercile si in final se rade cascavalul. Se coace placinta in cuptorul preincalzit, la foc mic aproximativ 40 minute. E foarte buna, Alex a zis ca e ca o pizza si sa-i mai fac. :)






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.