luni, 5 octombrie 2015

Placinta pufoasa cu praz


Desi n-am facut multe poze din lipsa de timp, totusi am vrut sa postez reteta acestei placinte pentru ca e pur si simplu minunata. Am mai facut ceva asemanator dar cu aluat foietaj cumparat, insa de aceasta data am preferat sa fac un aluat pufos si mai putin gras decat foietajul. Aluatul l-am facut la masina de paine de care sunt foarte incantata si o folosesc foarte des. Cu siguranta am sa refac cat de curand aceasta placinta si atunci voi posta mai multe poze.

Ingrediente umplutura:
-3 fire praz (aproximativ 1 kg)
-250 g telemea
-2 oua
-2 linguri smantana
-sare
-piper
-1 lingura pesmet/gris
-2 linguri ulei

Prazul se curata si se spala bine de tot si se taie rondele. Se caleste in ulei pana cand se inmoaie. Se adauga telemeaua rasa, ouale batute, smantana, sare, piper si o lingura gris.

Ingrediente aluat:
-330 ml apa calduta
-3 linguri ulei
-1 lingurita zahar
-1 lingurita sare
-600 g faina
-1 lingurita drojdie
+
-2 linguri faina
-1 lingura unt moale/margarina/untura
-1 galbenus de ou pentru unsa placinta

In cuva masinii de paine se pune mai intai apa, apoi uleiul, sarea si zaharul, apoi faina si ultima e drojdia uscata. Se seteaza masina pe programul de framantare si crestere (la masina mea e nr. 8) si ea isi face treaba singura. In fix o ora si 30 minute avem un aluat pufos, crescut. 
Rasturnam aluatul crescut pe planseta de lucru usor infainata. 
Separat amestecam cele doua linguri de faina cu o lingura unt moale/margarina/untura.
Intindem aluatul intr-o foaie dreptunghiulara si ungem deasupra amestecul de faina cu untura, rulam si taiem sulul in doua bucati egale din care vom intinde doua foi. 
Punem prima foaie in tava, presaram o lingura de gris care are rolul de a absorbi excesul de lichid din umplutura, punem umplutura de praz, acoperim cu a doua foaie. Intepam placinta din loc in loc cu o furculita, ungem cu galbenus de ou si introducem tava in cuptor pentru 45 minute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.